Otizm Tohum Vakfı, 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü nedeniyle “Otizme mavi ışık yak” kampanyası başlattı. Kampanyaya katılmak isteyenler mavi renkte elbise giyinip, fotoğrafını çekerek #otizmemaviışıkyak etiketiyle paylaşacak. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun eşi Dilek İmamoğlu da kampanyaya destek verdi.
Vakıftan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Bugün 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü! Sensiz olmaz! Haydi sen de bugün mavi giy ya da mavi bir obje ile sosyal medya hesaplarından #otizmemaviışıkyak etiketi ile fotoğrafını ya da mesajını paylaş; otizmin farkında, onların yanında olduğunu göster!”
Dilek İmamoğlu ise paylaşımında şunları söyledi: “Onlar dünyanın en güzel mavisi. Otizm farklılıktır. Otizmin farkındayız ve hep yanlarındayız.”
Ülkenin çeşitli yerlerinde ise öğrenciler otizm farkındalığı için yaptıkları resimleri evlerinin camlarına yapıştırdı.
