Maaşlarını bir yılı aşkın süredir alamayan Kayı İnşaat işçileri, haklarını ödemeyen firmaya ihale veren Sağlık Bakanlığı önünde eylem yaptı. 2,5 yıldır zor durumda olduklarını dile getiren işçi, “Kimi evini sattı, kimi cep telefonunu. Benim 8 tane taksitim birikmiş, ödeyemiyorum” dedi.
Kayı İnşaat firmasında çalışan işçiler bir yıldan fazla süredir haklarını vermeyen firmanın İstanbul’daki ofisi önünde eylem yaptı. İşçiler bu sefer Ankara’ya gelerek, firmaya ihale veren Sağlık Bakanlığı önünde eylemlerini sürdürdü. İşçiler, firmanın Gaziantep Şehir Hastanesi yapımı için bakanlıktan 1 milyar dolar alacağı olduğunu bildirerek, bunun firmaya ödenmesi yerine kendilerine verilmesini istedi.
İşçiler, “Sağlık Bakanlığı’ndan konkordato sürecinde Gaziantep Şehir Hastanesi’nde Kayı İnşaat’a ait hisselerin satışının bir an önce gerçekleşmesi için bir an önce adım atmasını bekliyoruz” dediler.
İşçilerden biri, 2.5 yıldır zor durumda olduklarını belirterek, “Kimi evini sattı, kimi cep telefonunu. Benim 8 tane taksitim birikmiş, ödeyemiyorum” diyerek Bakanlık yetkililerine seslendi.
Gaziantep Şehir Hastanesi’nin satışının sadece yüzde 5’nin işçilerin alacağını karşılayabildiğini söyleyen başka bir işçi de Bakanlıktan bu sorunun çözümünü istedi. Bir başka işçi ise bakanlıktan işçi alacaklarının takibini talep etti.
