UFUK KEKÜL
Tuzlaspor’u İstanbul deplasmanında 2-1 yenerek, 1'nci Ligi 2'nci olarak tamamlayan ve Süper Lige çıkan Giresunspor taraftarları, yasak dinlemeyip sokaklara döküldü. Maçın bitiş düdüğünün çalmasıyla birlikte, önce balkonlardan alkışlarla kutlamalara başlayan taraftarlar, havai fişeklerin ardından tabancalarına sarılınca, belediyeden "Ateş etmeyin" uyarısı geldi. Valiliğin talimatı doğrultusunda, araçları ile konvoy oluşturanlara polis ceza yazdı.
44 YILLIK ÖZLEM BİTTİ
1977’den sonra 44 yıl aranın ardından Süper Lig’e çıkan Karadeniz'in Yeşil-Beyazlı ekibi, taraftarlarına unutulmayacak bir gece yaşattı. Valiliğin daha önceden yaptığı "Şampiyonluk sevincini, balkonlarda alkışlarla evinizin ışıklarını yakıp söndürerek kutlayın" çağrısı unutuldu. Tuzlaspor maçını takip eden ve hakemin son düdüğü ile önce balkonlara çıkan Giresunspor taraftarları, daha sonra soluğu cadde ve sokaklarda aldı.
POLİS CEZA YAĞDIRDI
Kentte yaşanan bu coşkuya rağmen Giresun Valisi Enver Ünlü, daha önceki "Şampiyonluk sevincini, balkonlarınızdan kutlayın" kararından geri adım atmadı. Vali Ünlü, vatandaşlara, “Şimdi bizlere düşen sevincimizi evlerimize sığdırmamız, tüm kurallara istisnasız uymamız” çağrısında bulundu. Giresun polisi, araçlarıyla konvoy oluşturan taraftarlara ceza yazmaya başlayınca vatandaşların tepkisi de gecikmedi.
Olaya tepki gösteren vatandaşlar, “Bizler 44 yıldır bu günü bekledik. Bir kutlamayı bile çok gördüler. Sosyal mesafeye uyarak takımımızın şampiyonluğuna sevinmek istedik. Bu yasak çok anlamsız, tamam pandemi var ama biraz anlayışlı olunabilir. Adana yıkılıyor. TV’den izledik. Herkes sokakta. Yasalar her yerde eşit niye uygulanmıyor” diye konuştular.
Giresunlular yerel müzikler eşliğinde gece geç saatlere kadar kutlamalarını sürdürdüler.