Anka Haber

#kaçak su

Lüleburgaz Belediyesi’nden “kayıp su” mücadelesi: Saniyede 65 litrelik kaçak önlendi

Lüleburgaz Belediyesi’nden “kayıp su” mücadelesi: Saniyede 65 litrelik kaçak önlendi

10 Haziran 2026 14:02

Lüleburgaz Belediyesi tarafından içme suyu hatlarındaki kayıp-kaçak oranını en aza indirmek amacıyla kentte 245 kilometrelik hatta akustik dinleme gerçekleştirildi. Sokak sokak gezen ekipler, ses sinyalleri ile yer altındaki kaçakları tespit etti. Böylece saniyede 65 litre, ayda da tonlarca suyun boşa akmasının önüne geçildi.

İSKİ, Ömerli Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

İSKİ, Ömerli Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

14 Mayıs 2026 15:35

İstanbul’un önemli içme suyu kaynaklarından biri olan Ömerli Havzası'nda, 2560 sayılı İSKİ kanunu gereği içme ve kullanma suyu kalitesinin korunması amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında, yapılaşmaya izin verilmeyen göl mutlak ve kısa mesafeli koruma alanlarında “zararlı yapı” olarak tespit edilen 49 yapı kaldırıldı.

İSKİ'den kaçak su kullanımına karşı uyarı: Abone olmaksızın su kullananlar hakkında hem maddi tazminat hem de hapis cezası uygulanabileceği unutulmamalı

İSKİ'den kaçak su kullanımına karşı uyarı: Abone olmaksızın su kullananlar hakkında hem maddi tazminat hem de hapis cezası uygulanabileceği unutulmamalı

16 Nisan 2026 17:08

İSKİ Genel Müdürlüğü kaçak su kullanımına ilişkin bir açıklama yaptı. Açıklamada, abone olmaksızın İSKİ içme suyu hatlarından izinsiz bağlantı yaparak su kullanmanın, Türk Ceza Kanunu'nun 163. maddesi kapsamında suç teşkil ettiği anımsatıldı ve "Abone olmaksızın su kullananlar hakkında hem maddi tazminat hem de hapis cezası uygulanabileceği unutulmamalı... Tüm vatandaşlarımızı izinsiz su kullanımı ile mücadelemizde İdaremize destek olmaya, geleceğimiz olan suyumuza sahip çıkmaya ve kamu kaynaklarını korumaya davet ediyoruz" denildi.

İSKİ, Terkos Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

İSKİ, Terkos Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

11 Nisan 2026 11:34

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) bağlı kuruluşu İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ) İstanbul’a içme ve kullanma suyu sağlayan, 2560 sayılı Kanunu gereği yapılaşmaya izin verilmeyen Terkos Havzası'nın ‘Göl Mutlak ve Kısa Mesafeli Koruma Alanı’nda yer alan Arnavutköy ilçesindeki Boyalık, Tayakadın, Durusu ve Terkos mahallelerinde ‘zararlı yapı’ olarak tespit ettiği 38 yapıyı kaldırdı. İSKİ; son 7 yılda Avrupa yakasında bin 5, Anadolu yakasında 616 ve Melen Havzası’nda 8 yapı olmak üzere toplam bin 632 yapıyı kaldırdı.

İSKİ, Terkos Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

İSKİ, Terkos Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

10 Nisan 2026 15:23

İstanbul’a içme ve kullanma suyu sağlayan, 2560 sayılı İSKİ Kanunu gereği yapılaşmaya izin verilmeyen Terkos Havzası'nın göl mutlak ve kısa mesafeli koruma alanında yer alan Arnavutköy ilçesindeki Boyalık, Tayakadın, Durusu ve Terkos Mahalleleri'nde "zararlı yapı" olarak tespit edilen 38 yapı, İSKİ ekiplerince kaldırıldı.

Giresun’da asbestli borular polietilen borularla değiştiriliyor

Giresun’da asbestli borular polietilen borularla değiştiriliyor

03 Nisan 2026 11:47

Giresun Belediyesi, şehir altyapısını güçlendirmek ve vatandaşlara daha sağlıklı içme suyu ulaştırmak amacıyla önemli bir projeyi hayata geçiriyor. Eskiyen ve ekonomik ömrünü tamamlayan asbestli borular daha sağlıklı, uzun ömürlü, soğuğa daha fazla dayanıklı ve kaçak riski olmayan polietilen borularla değiştirilecek.

İSKİ, Terkos Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

İSKİ, Terkos Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

28 Mart 2026 14:25

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) bağlı kuruluşu İSKİ, İstanbul’a içme ve kullanma suyu sağlayan Terkos Havzası'ndaki kaçak yapıları kaldırıldı. Son 7 yılda kaldırılan yapı sayısı Avrupa Yakası’nda 970, Anadolu Yakası’nda 579 ve Melen Havzası’nda 8 yapı olmak üzere toplam 1557 oldu.

İSKİ, Terkos Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

İSKİ, Terkos Havzası’ndaki kaçak yapıları kaldırdı

27 Mart 2026 16:34

İstanbul’a içme ve kullanma suyu sağlayan, 2560 sayılı İSKİ Kanunu gereği yapılaşmaya izin verilmeyen Terkos Havzası'nın kısa mesafeli koruma alanında yer alan Çatalca ilçesindeki Örencik ve Yazlık Mahalleleri'nde "zararlı yapı" olarak tespit edilen 6 yapı, İSKİ ekiplerince kaldırıldı.

Tarımsal sulamada kaçak elektrik kullanımı 5 milyar kWh’ye ulaştı

Tarımsal sulamada kaçak elektrik kullanımı 5 milyar kWh’ye ulaştı

20 Şubat 2026 11:55

Dicle Elektrik, özellikle Şanlıurfa’da yasak olmasına rağmen ekimi yapılan mısır ve diğer ürünler için kaçak elektrik kullanılarak yer altı su kaynaklarıyla vahşi sulama yapılmasının ülke kaynaklarını tehdit ettiğini açıkladı. Özellikle Harran ve Akçakale hattında vahşi sulama sonucu drenaj kanallarıyla toplanan suların sınır hattından Türkiye dışına aktığı belirtilirken, yeraltı sularının yer yer 900 metreye kadar inen kuyulardan çekildiği vurgulandı. Yer altı sularının çıkarılması için motopomplarda kullanılan kaçak elektriğin ülke ekonomisine maliyeti ise sadece 2025 yılında 15 milyar TL olduğu bildirildi.

Antalya Büyükşehir Belediyesi'nden su kayıplarına karşı ana sayaç uygulaması

Antalya Büyükşehir Belediyesi'nden su kayıplarına karşı ana sayaç uygulaması

10 Şubat 2026 11:55

Antalya Büyükşehir Belediyesi ASAT Genel Müdürlüğü, su kaynaklarını korumak, kayıp-kaçakları en aza indirmek ve abonelere daha kaliteli hizmet sunmak amacıyla ana sayaç uygulamasını hayata geçirdi.

Yasağa rağmen mısır ekimi 15 milyar TL’lik kayba yol açtı

Yasağa rağmen mısır ekimi 15 milyar TL’lik kayba yol açtı

10 Şubat 2026 11:11

Dicle Elektrik’in 2025 yılı verilerine göre, Şanlıurfa’da tüketilen elektriğin yaklaşık yarısı kaçak yollarla kullanıldı. Kaçak tüketimin büyük bölümü, ekimine izin verilmemesine karşın yetiştirilen mısırın sulamasından kaynaklandı. Sulamada kimi yerlerde 850-900 metrelerden su çekmek için kullanılan motopomplar nedeniyle ekonomik olarak 15 milyar TL’lik kayıp oluştu. Şanlıurfa’da gerçekleşen 5 milyar kilovatsaatlik kaçak kullanım, 13 ilin toplam bir yıllık elektrik tüketimine denk geliyor.

ASKİ’den sayaç tasarrufu sonrası 100 milyonluk kamu kazancı

ASKİ’den sayaç tasarrufu sonrası 100 milyonluk kamu kazancı

03 Şubat 2026 14:50

ASKİ Genel Müdürlüğü tarafından devreye alınan su yönetimi tedbirleri sayesinde, hem milyonlarca metreküp su tasarruf edildi hem de kamuya yılda milyonlarca lira ekonomik katkı sağlandı. Kısa sürede hayata geçirilen tedbirlerle 45 milyon metreküp su tasarrufu sağlanan Başkent’te, ASKİ’nin sayaç bakım-onarım atölyesi sayesinde her yıl 80 bin sayaç yeniden kullanıma kazandırıldı. Bu sayede yılda 100 milyon TL kamu kaynağı korunmuş oldu. ASKİ Abone İşleri Daire Başkanı Eray Duraklıoğlu, “2026 yılında da kayıp-kaçakla mücadele ve tasarruf çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz” dedi.

Sarnıç’ta içme suyu yatırımı hızla ilerliyor

Sarnıç’ta içme suyu yatırımı hızla ilerliyor

28 Ocak 2026 09:41

İZSU Genel Müdürlüğü, kent genelinde sürdürdüğü içme suyu altyapı yatırımlarıyla son iki yılda önemli oranda düşüş sağlanan kayıp ve kaçak su miktarını daha da aşağı çekmeyi hedefliyor. Bu kapsamda eylül ayında Gaziemir Sarnıç’ta başlatılan 205 milyon liralık projenin de yüzde 30’u tamamlandı.

Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Yüceer'den vatandaşlara 'tasarruf' çağrısı: Su tüketimi başta olmak üzere tasarruf konusunda herkesin katkısı çok önemli

Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Yüceer'den vatandaşlara 'tasarruf' çağrısı: Su tüketimi başta olmak üzere tasarruf konusunda herkesin katkısı çok önemli

03 Ocak 2026 22:58

Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Candan Yüceer, "Kayıp ve kaçak suyla mücadele ediyor, şebekelerimizi yeniliyor, yeni su kaynakları ve barajlar için çalışmalar yürütüyoruz. Suyu arıtma ve kullanıma sunma konusunda yoğun bir mesai harcıyoruz. Bu mücadelenin başarıya ulaşması için siz değerli hemşehrilerimizin desteğine ihtiyacımız var. Su tüketimi başta olmak üzere tasarruf konusunda herkesin katkısı çok önemli." açıklamasında bulundu.

Yozgat’ta susuzluk "Asrın Projesi" tartışmasını başlattı… Belediye Başkanı Arslan, AK Parti'nin eleştirilerine yanıt verdi: “2024 seçimlerinden önceki dönemde müteahhit Yozgat'a 9 ay uğramamış"

Yozgat’ta susuzluk "Asrın Projesi" tartışmasını başlattı… Belediye Başkanı Arslan, AK Parti'nin eleştirilerine yanıt verdi: “2024 seçimlerinden önceki dönemde müteahhit Yozgat'a 9 ay uğramamış"

26 Aralık 2025 11:31

Yozgat’ta kuraklığa bağlı su kesintileri, AK Partili Belediye Başkanı Celal Köse döneminde "Asrın projesi" nitelemesiyle kayıp kaçak oranını azaltmak üzere yapımına başlanılan ancak tamamlanamayan altyapı çalışmalarını gündeme taşıdı. AK Parti Yozgat İl Başkanlığı sosyal medya hesabından, "Yozgat’ta geçmişte yüzde 63 kaçak–kayıp su oranı varken, çözüm için hazırlanan ‘Asrın Altyapı Projesi’ vardı. Kazım Arslan göreve gelir gelmez projeyi iptal etti" paylaşımında bulundu. Belediye Başkanı Kazım Arslan ise, "2024 seçimlerinden önceki dönemde müteahhit hiç çalışmamış, Yozgat'a uğramamış, en az 9 ay. Benim belediye başkanlığına gelişimden 2 ay sonra bitmesi gereken bir proje. 16 ay bu proje ihale eden arkadaşımızın döneminde devam ettirilmiş ve sonuca varılamamış" yanıtını verdi.