
Artvin’de hayvancılık alarm veriyor: "Çalışan değil, parasını bekleten kazanıyor"
12 Mayıs 2026 10:57
Artvin'de büyükbaş ve küçükbaş hayvan varlığının, besicilikteki maliyetlerindeki artışla birlikte azaldığı bildirildi. Artvinli besici Tarık Bozkurt, yüksek yem ve üretim giderleri yüzünden sektörün sürdürülemez hale geldiğini belirterek, "Artık altından kalkamıyoruz. Çocuklarıma da bu işi tavsiye etmiyorum. Yazın kendi imkânlarımızla otlatacağız, çoban da tutmuyoruz. Çünkü 65–70 bin lira istiyorlar. 50 hayvana bu parayı vermem mümkün değil" dedi. Büyükbaş hayvancılıkla uğraşan Fuat Salan ise birçok besicinin üretimi bırakıp parasını faize, altına ya da dövize yönlendirdiğini söyledi.



