23. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali, bu yıl koronavirüs salgını nedeniyle çevrimiçi düzenlenecek. 7 Mayıs- 14 Mayıs tarihleri arasında düzenlenecek festivalin Onursal Başkanı Türkan Şoray oldu. Festivalde bu yıl, sinema alanında uzman 35 kişiden oluşan danışma kurulu filmleri seçti. 76 film gösterilecek.
101 ülkeden kadınlara ulaşmayı hedefleyen festivalde bu yıl Uluslararası Film Eleştirmenleri Federasyonu (FIPRESCI) tarihinde ilk kez online jürilik yapıyor.
KORONAVİRÜS SONRASI TEMA DEĞİŞTİ
Bu yıl festivalin teması “doğa” olarak belirlenmişti ancak koronavirüs pandemisinin ardından “Evdekaldık” olarak değiştirildi. Bu temayla “Hepimizin evlere kapandığı, izole olduğu böyle bir dönemde yalnız olmadığımızı söylemek gibi bir anlamı var” ve “Hep birlikte bir krizi göğüslüyor, benzer şeyleri deneyimliyoruz’ demek için dayanışma göstermeliyiz” mesajları verilecek.
Festival filmleri Uçansüpürge Vakfı'nın web sitesinde ve sosyal medya hesaplarındaki linklerden paylaşılacak.
‘BÜTÜN EMEKÇİLERE ARMAĞAN’
Türkan Şoray festival için gönderdiği mesajda şunları söyledi:
“Malum bu sıralarda evdeyiz bu yıl festival de buna uygun gerçekleşecek. Keşke herkes evde kalabilseydi, sosyal güvence ile desteklenebilseydi. Ancak onlar çalışmak zorunda. Biz de onlar için çalışabiliriz. Eve geldiklerinde onlara güzel filmler sunabiliriz. Hepsi son 1 yılda çekilmiş bin 301 film arasından seçilmiş bir seçki var. Bu festival kadınlar ve dünyayı daha yaşanabilir bir yer kılmaya çalışan bütün emekçilere armağan.”
Festival için çevrimiçi ortamdan basın toplantısı düzenlendi. Festival ekibinden Nuray Türkmen, 2-6 Mayıs tarihleri arasında Uçan Süpürge Atölyeleri düzenleneceğini ve bu atölyelerde çocukların da yer alacağını söyledi.
ÖDÜL ALAN İSİMLER AÇIKLANDI
Festival ekibinden Elif Topkaya, festival kapsamında verilen ödüllerin kadınları yarıştırmak için değil onurlandırmak için verildiğini açıkladı: “Genç Cadı Ödülü Cemre Ebüzziya’ya ve Bilge Olgaç Başarı Ödülleri Handan İpekçi, Sevil Demirci ve Işıl Özgentürk’e verildi. Onur Ödülü ise 2 oyuncuya gidiyor. Şahika Tekand ve Nebahat Çehre.”
BELEDİYE BAŞKANLARI MESAJ YOLLADI
Festivale deste olan belediyelerin başkanları da mesaj yolladı.
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş: “22 yıl sonra ilk kez festivale destek olmuştuk ve bu yıl da desteğimiz devam ediyor. Bizler bir yandan Ankara’da kadına verdiğimiz değeri artıracak çalışmaları sürdürürken, festivale de destek olmayı sürdüreceğiz. Kadın toplumun mimarıdır sözünün gerçekliğine inanıyoruz. Ankara’nın geleceğini kadınlarımızla beraber kuracağız.”
Yenimahalle Belediye Başkanı Fethi Yaşar: “Kadınlarımızın eşit yurttaş olduklarını görerek hizmet ettik. Bu toplumun yarısı kadınlar yarısı erkeklerdir. Bunlar ne kadar uyum içinde çalışırsa o zaman uyum olur. Kadınlarımız hak ettiği noktaya gelemedi. Ayrıştırma, ötekileştirme töre cinayetleri devam ediyor. Bunları aşacağız, daha güzel bir toplumu hep beraber yaratacağız.”
Çankaya Belediye Başkanı Alper Taşdelen: “Biz en çok kadınların belediyesiyiz. Çünkü cumhuriyet kadınlar için en çok bir devrimdir. Biz kadınların dünyayı değiştireceğine inanıyoruz. Başta yaşam hakkı olmak üzere kadınların tüm haklı mücadelesine destek veriyoruz.”
‘AKP’Lİ BELEDİYELERDEN ‘SOSYAL YARDIMLARA ODAKLANDIK’ YANITI’
“CHP’li belediyelerden başka destek veren belediye olmadı mı?” sorusuna festival ekibinden Nuray Türkmen şu yanıtı verdi: “HDP’li belediyelere kayyım atandığı için onlarla görüşmek çok zor. AKP belediyeleriyle görüştük ancak sosyal yardımlara ağırlık verdikleri için bu olanaklarının olmadığını söylediler ama ilk görüşmelerde açıklardı.”