Haber: Orhan BOZKURT
(ERZURUM) - Kış mevsiminde hava sıcaklığının zaman zaman eksi 35-40 dereceleri bulduğu Erzurum'da haziran ayının son günlerinde 25 derece sıcaklığı gören vatandaşlar park ve bahçeleri doldurdu.
Türkiye’nin en soğuk kentleri arasında yer alan Erzurum'da yaz mevsiminin gelmesiyle sıcak hava etkisini gösterdi.
Bazı Erzurumlular, sıcak havaların gelmesiyle birlikte daha fazla dışarı çıktıklarını, yürüyüşe katıldıklarını belirtirken; bazı vatandaşlar ise Erzurum’da yaz mevsiminin henüz hissedilmediğini ifade etti.
Bir Erzurumlu, "Yaz geldiğinde ceketler çıkar" diyerek Erzurum’un kendine özgü iklimini dikkat çekerek, halen ceketini çıkarmadığı için yazın geldiğine inanmadığını belirtti.
Erzurumlular, mevsim normallerinin üzerindeki hava sıcaklıklarının geçici bir durum olduğunu, ancak kenttin en büyük sorunun işsizlik olduğuna vurgu yaparak, "Erzurum’da havanın ısınması yetmiyor. Erzurum'da istihdam sahalarının açılması ve kentin ekonomik olarak da baharı yaşaması gerekiyor" dedi.
