YÖK tarafında kurgulanan ve yürütülen “Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi” kapsamındaki 15 üniversite ile Sakarya Üniversitesi arasında “Uzaktan Eğitim Platformu Sağlama Protokolü” imzalandı.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Sakarya Üniversitesi ve üniversite rektörlükleri arasında imzalanan protokol, Sakarya Üniversitesinde yürütülmekte olan TÜBİTAK-1001 projesi kapsamında yerli olarak geliştirilen “Uzaktan Öğretim Platformu”nun, Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi kapsamındaki 15 üniversitenin 2020-2021 eğitim-öğretim yılındaki uzaktan öğretim faaliyetlerinde kullanılmasını içeriyor.
UZAKTAN ÖĞRETİM PLATFORMU 5 ANA MODÜLDEN OLUŞACAK
YÖK’ün üniversiteler arasındaki koordinasyonu yürüteceği protokol kapsamında, ULAKBİM tarafından sağlanan sunucular üzerine kurulacak olan Uzaktan Öğretim Platformu Sakarya Üniversitesi tarafından 15 üniversitenin hizmetine sunulacak. Platform 5 ana modülden oluşacak. Bu modüller şöyle:
-Haftalık sanal ders programlarının oluşturulmasını, uzaktan yürütülen eğitim faaliyetlerinin organize edilmesini ve yürütülmesini sağlayan “Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) Modülü”,
-Sanal sınıfların video dağıtımı için açık kaynak yazılımlardan yararlanılarak oluşturulan “Sanal Sınıf Modülü”,
-Oluşturulan sanal sınıflara kayıtlı tüm öğrencilere duyuruların yapılabileceği “Duyuru Modülü”,
-Sistem üzerinden çevrimiçi sınavların organize edilebileceği “Çevrimiçi Sınav Modülü”,
-Öğrenci devamı, akademisyen/sanal ders yürütülme sayıları gibi raporların sistem üzerinden alınabileceği “Raporlama Modülü”.
PROJE KAPSAMINDA 15 ÜNİVERSİTE BULUNUYOR
Dijital Dönüşüm Projesi içerisinde yer alan “Ağrı İbrahim Çeçen, Artvin Çoruh, Batman, Bayburt, Bingöl, Bitlis Eren, Gümüşhane, Hakkâri, Iğdır, Kilis 7 Aralık, Munzur, Muş Alparslan, Osmaniye Korkut Ata, Siirt ve Şırnak Üniversiteleri” proje kapsamındaki çalışmalarını sürdürüyorlar.
YÖK BAŞKANI SARAÇ: PROJE SALGINDAN 2 YIL ÖNCE BAŞLADI
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç’ın başkanlığında, Covid-19 salgını nedeniyle video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen protokolü YÖK Başkan Vekili Prof. Dr. Rahmi Er imzaladı. Toplantıya 15 üniversitenin rektörleri ile Uzaktan Eğitim Platformunu sağlayacak olan Sakarya Üniversitesinin Rektörü Prof. Dr. Fatih Savaşan katıldı.
YÖK Başkanı Saraç, proje ile ilgili bilgiler paylaştı: “Yeni YÖK vizyonuyla 2018 yılında, küresel salgın gündemimize girmeden yaklaşık 2 yıl önce, uzaktan öğretimle ilgili çok önemli bir proje başlattık. “Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm” adını verdiğimiz bu projenin ilk aşamasında ağırlıklı olarak Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerimizde yeni kurulmuş 16 üniversitemizde öğretim elemanlarımızın ve öğrencilerimizin dijital yetkinliklerini geliştirmeye yönelik bir program düzenledik.”
“Sakarya Üniversitesinin geliştirdiği tamamen yerli olan Uzaktan Eğitim Platformu, YÖK koordinasyonunda ve TÜBİTAK-ULAKBİM işbirliği ile 15 üniversitemizin hizmetine sunul?acak. 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde proje kapsamındaki 15 üniversitemiz uzaktan öğretimle yapacakları derslerini bu yerli platform aracılığıyla gerçekleştirecekler.”
