İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Ramazan Bayramı'nı, genel koordinasyonunu İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin üstlendiği Osmaniye'de karşıladı. Demokrat Parti Genel Başkanı Gültekin Uysal'ın da katıldığı program kapsamında Başkan Soyer, bayram namazını Osmaniye Zafer Camii'nde kıldı, ardından Toprak Mahsulleri Ofisi'nde (TMO) depremzedelerle bir araya geldi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin genel koordinasyonunu üstlendiği deprem bölgesi Osmaniye’de çalışmalar devam ediyor. Depremin hemen ardından yardım seferberliğinin başlatıldığı Osmaniye'yi sık sık ziyaret ederek depremzedelerle bir araya gelen Başkan Soyer, Ramazan Bayramı'nın ilk gününü de Osmaniye’de geçiriyor.
Tunç Soyer’in Osmaniye programı bayram namazı ile başladı. Zafer Camii'nde Osmaniye Valisi Erdinç Yılmaz ve bölge sakinlerinin katılımıyla kılınan bayram namazının ardından Başkan Soyer, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kentte kurduğu koordinasyon merkezine geldi. Burada belediye personelinin bayramını kutlayan Soyer'e, DP Genel Başkanı Gültekin Uysal, CHP Parti Meclis üyesi ve CHP İzmir Milletvekili adayı Rıfat Nalbantoğlu, CHP Osmaniye Milletvekili Baha Ünlü, CHP Osmaniye İl Başkanı Şükret Çaylı ile diğer siyasi partilerin il başkanları eşlik etti.
Soyer, daha sonra İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Toprak Mahsulleri Ofisi'nde kurulan koordinasyon merkezinde depremzedelerle bir araya geldi. Osmaniye Belediye Başkanı Kadir Kara da TMO'ya gelerek Soyer'le kısa bir süre sohbet etti.
Ramazan Bayramı'nın ilk gününde Osmaniye'de katıldığı kahvaltı programında bayramların neşe, eğlence ile yaşanan günler olduğunu anımsatan Soyer, şunları söyledi:
“Ne yazık ki bugün o neşe, o eğlence tabii ki yok. Çünkü acı çok büyük. Ama bayramlar aynı zamanda birliğin, beraberliğin, dayanışmanın güçlendiği günlerdir. O nedenle bu gelecek inşası sürecinde bayramlara çok ihtiyacımız var. Birlikte dayanışma içerisinde olmaya, el ele vermeye çok ihtiyacımız var. O nedenle buradayız. Biliyorum yine neşe, eğlence ile kutlayacağımız bayramlar olacak mutlaka. Ama o günlere ulaşmak için bu dayanışmayı güçlendirmemiz gerekiyor. Tüm Osmaniyelilere, deprem bölgesinde yaşayan tüm vatandaşlarımıza iyi bayramlar diliyorum. Yakınlarını kaybedenlere başsağlığı, hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet diliyorum.
Osmaniye ile iş birliğimiz, kardeşliğimiz hiç bir zaman bitmeyecek. Deprem ve yardımlar birçok insanın gündeminden çıkmaya başlamış olsa da İzmir'in, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin gündeminden asla düşmeyecek. Ve biz sonuna kadar Osmaniye'ye, burada yaşayan yurttaşlara sahip çıkmaya devam edeceğiz.”
14 Mayıs'ta demokrasinin çiçeklerinin açtığı bir bayramı hep birlikte yaşayacaklarını vurgulayan Soyer, şöyle devam etti:
“Bizim atalarımız o günün çok zor koşullarında Cumhuriyeti, kendisinden sonra gelen nesillere, bizlere armağan etti. Bu topraklarda huzurla barış içerisinde yaşayalım diye. Amasya Kongresi'nde Mustafa Kemal Atatürk 'Milletin bağımsızlığını, milletin azim ve kararlılığı kurtaracak' diyor. Şimdi yine milletin azim ve kararlılıkla, Cumhuriyetimiz demokrasi ile taçlandırılacak.
Demokrasi; hesap vermektir, şeffaflıktır. Kaynakların, refahın adil paylaşımıdır. Demokrasi hukuk ve adalettir. O nedenle demokrasiye çok ihtiyacımız var. Bugün hangi sıkıntıları yaşıyorsak, bu ülkenin yarattığı kaynakların adil bir biçimde dağıtılmamasından ve sadece birilerini zengin etmesindendir. Göreceksiniz hep beraber bu topraklarda çok daha büyük bir refah içerisinde yaşayacağız. 14 Mayıs'ta onun bayramını yaşayacağız.”
Soyer, yurttaşların bayramını “Kalbimin, İzmirlilerin sıcaklığı ve sevgisi ile hepinizin bayramını kutluyorum. İzmir ile Osmaniye arasındaki bu kardeşlik bağı ilelebet devam etsin. Hiç eksilmesin. Her daim birbirimizle birlikte olalım” sözleriyle kutladı.