İstiklal Marşı’nın kabulünün 100. yıldönümü İzmir Konak Belediyesi’nce düzenlenen törenle kutlandı. Kemeraltı girişindeki tarihi çınar ağacının altında düzenlenen törende Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, “biz Atatürk’ün evlatlarıyız. Atamız'ın kahramanlıklarını ve kahramanlarımızın bu şanlı destanını asla unutturmayacağız” dedi.
İstiklal Marşı’nın TBMM'de kabulünün 100. yıl dönümü Konak Belediyesi’nin Konak Atatürk Meydanı’nda düzenlediği özel bir törenle kutlandı. Kemeraltı girişinde yer alan tarihi çınar ağacı altında gerçekleştirilen törene Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, CHP İzmir İl Yönetimi, CHP Konak İlçe Başkanı Çağrı Gruşçu ve yönetim kurulu üyeleri, Konak Belediyesi meclis üyeleri, muhtarlar ve sivil toplum örgütleri temsilcileri katıldı. Cumhuriyetin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarının yanı sıra vatan şairi Mehmet Akif Ersoy ile Kurtuluş Savaşı'nın kahraman şehitleri için bir saygı duruşu yapılırken, ardından İstiklal Marşı okundu.
BATUR: CAN SUYUMUZ ÖZGÜRLÜĞÜMÜZ
Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, İstiklal Marşı’nın Atatürk’ün liderliğinde yazılan kurtuluş destanının, bağımsızlığımızın sembolü olduğunu ifade etti. 2 Mart 1921’de milletvekillerinin İstiklal Marşı’nı ayakta alkışlayarak kabul ettiğini hatırlatan Başkan Batur, konuşmasına İstiklal Marşı’nın dizelerini okuyarak başladı:
“Bastığın yerleri ‘toprak!’ diyerek geçme, tanı
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı,
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.”
"ASLA UNUTTURMAYACAĞIZ"
Başkan Batur şöyle konuştu:
“Şehitlerimizin kanlarının son damlasına kadar koruduğu bu eşsiz vatanımız bize emanet. Ve bizim can suyumuz da özgürlüğümüzdür. Bağımsızlığımızın en güzel sembolü olan şanlı bayrağımız gökyüzümüzde hep dalgalanacak. Bizler İstiklal Marşı’mızı her zaman büyük bir sevgi ve saygıyla söyleyeceğiz. Bizi hür kılan kahramanlarımızın yazdığı destanı her zaman ve her yerde anlatmaya devam edeceğiz. Biz Atatürk’ün evlatlarıyız. Atamızın kahramanlıklarını ve kahramanlarımızın bu şanlı destanını asla unutturmayacağız.”
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü, tüm şehitlerimizi, İstiklal Marşı'nı kaleme alan Mehmet Akif Ersoy’u ve marşın bestecisi Osman Zeki Üngör’ü sevgi, saygı ve minnetle anan Başkan Batur, konuşmasını da İstiklal Marşı'nın “Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet; Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklal” dizeleriyle bitirdi.
"YAZANI DA YAZDIRANI DA UNUTMAYALIM"
Konak Belediyesi Meclis Üyesi Ulvi Puğ, "Mehmet Akif Ersoy, "Eğer o olmasaydı ben İstiklal Marşı’nı kime yazacaktım. Eğer bir ömrüm varsa Allah benim ömrümden alıp ona versin" der. İşte O dediği kişi daha işgal birliklerini İstanbul’da görür görmez ‘Ya İstiklal, ya ölüm’ diyecek kadar cesur bir liderdi. Ve o lider Mustafa Kemal Atatürk’tü. Çok güzel bir İstiklal Marşı yazıldı ama yazdıranı da asla unutmayalım. Onun için biz burada sadece yazanı değil yazdıran Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü de saygıyla anıyoruz” dedi.
CHP Konak İlçe Başkanı Çağrı Gruşçu da, "Kuruluşun ve kurtuluşun kentinden, Atatürk Meydanı’ndan bunu haykırmak, bütün İzmirliler olarak bizim en büyük onurumuz ve gururumuz. Biz İstiklal Marşı’nın ne tür zorluklarla yazıldığını ve bunun değerini çok çok iyi biliyoruz” diye konuştu.
Tören sonunda Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, tüm katılımcıları İstiklal Marşı’nı 100. yılına yakışır bir şekilde söylemeye davet etti. Bunun üzerine hep bir ağızdan ve coşkuyla söylenen İstiklal Marşı Konak Kemeraltı girişinde yankılandı.