Adana'da Covid-19 salgını önlemleri kapsamında üç günlük sokağa çıkma yasağı sırasında, polis denetiminden kaçan 17 yaşında Suriyeli bir gencin vurularak öldürülmesi tartışma yarattı. Polisin 'dur' ihtarına uymayınca gengin bacağından vurulduğu iddia edilirken, sosyal medyada yayınlanan görüntülerde kalbinden vurulduğu ortaya çıktı. Bunun üzerine Adana Valiliği, "kazaen" açıklaması yaptı ve iki polisin açığa alındığını duyurdu.
Olay, Seyhan ilçesi Sucuzade Mahallesi’nde meydana geldi. 20 yaş altı gençlerin sokağa çıkma yasağı sırasında dışarıda olan 17 yaşındaki Suriyeli Ali El Hemdan'ın polis uygulama noktasına görünce kaçtığı belirtildi. Gencin ‘dur’ ihtarına uymadığı, polisin arkasından havaya ateş açtığı, silahını yere doğrulturken silahını tekrar ateşleyince gencin kazara yaralandığı iddia edildi.
Ancak daha sonra sosyal medyada olay yerinde çekilen görüntüler yayınlandı. Videoda, gencin kalbinden vurulduğu, olay yerinde ambulansa alınmadan önce sedyede kalp masajı yapıldığı görüdü. Suriyeli gencin hayatını kaybettiği açıklandı.
Olayın görüntüleri yayınlanınca Adana Valiliği açıklama yaptı. İki polis memurunun açığa alındığını ve haklarında soruşturma başlatıldığı belirtilen Valilik açıklamasında şöyle denildi:
"27.04.2020 günü saat 12.00 sıralarında Seyhan ilçesi Sucuzade Mahallesi’nde Seyhan İlçe Emniyet Müdürlüğümüze bağlı ekiplerimizin uygulama yaptığı esnada, uygulama noktasında dur ikazına uymayarak kaçan Suriye uyruklu A. H. isimli şahıs, uyarı ateşi açılması esnasında kazaen yaralanmıştır.
Yaralı olarak hastaneye sevk edilen A. H yapılan müdahalelere rağmen hayatını kaybetmiştir.
İlgili polis memuru, açığa alınmış olup adli ve idari tahkikat devam etmektedir."
SİYASETÇİLERDEN TEPKİ
Öte yandan HDP Kocaeli Milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu, gencin ölümüne tepki göstererek, "Sokağa çıkma yasağı sırasında da çalıştırılan Suriyeli sığınmacı genç, Ali El Hamdani ceza kesilmesin diye kaçmış ve kalbinden vurulmuş! Böyle kaç genç vuruldu, vuruluyor! Polis vazife ve selahiyetini orantısız artırırsan olacağı budur..!" dedi.
CHP Adana Milletvekili Orhan Sümer ise ANKA'ya konuyla ilgili değerlendirmede bulundu. Sümer, "Hangi şartlarda olursa olsun bir insanın ölümü muhakkak soruşturulmalı. Şu an valiliğin yaptığı açıklamayla 2 polis memuru açığa alınmış durumda. Hem il örgütü hem de milletvekili arkadaylarızla etraflıca inceliyoruz. Yetkililerle görüşmemiz oldu" dedi.