Odunpazarı Belediyesi, Aşık Mahsuni Şerif anısına koro konseri düzenledi. Yunus Emre Kültür ve Sanat Merkezi'ndeki Aşık Mahsuni Anısına Koro Konseri’nin şefliğini İbrahim Eke yaptı. Odunpazarı Belediyesi Halk Merkezleri kursiyerlerinin oluşturduğu koro tarafından verilen konserde, birbirinden güzel ve özel Mahsuni türküleri söylendi. Eskişehirlilerin yoğun ilgi gösterdiği konser, uzun süre ayakta alkışlandı.
Odunpazarı Belediyesi, 17 Mayıs 2002’de hayatını kaybeden Aşık Mahsuni Şerif anısına bir koro konseri düzenledi. Halk Merkezleri kursiyerlerinin oluşturduğu koro tarafından verilen konserin şefliğini ise İbrahim Eke yaptı. Yunus Emre Kültür ve Sanat Merkezi’nde (YKSM) gerçekleştirilen Aşık Mahsuni Anısına Koro Konseri’ne Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt’un yanı sıra çok sayıda Eskişehirli katıldı.
Konser, koronun seslendirdiği Mahsuni Şerif’in sevilen türküsü “İşte Gidiyorum Çeşmi Siyahım” ile başladı. Konserde koro “Dargın Mahkum”, “Zalım Zalım”, “Karlı Dağlar Karabulut İçinde”, “Zevzek”, “Yuh Yuh”, “Domdom Kurşunu”, “Bana Yücelerden Seyreden Dilber”, “Sarı Saçlım Mavi Gözlüm” türkülerini seslendirdi.
Salonu dolduran Eskişehirliler, seslendirilen türkülere hep birlikte eşlik ederken; konser, koronun seslendirdiği “Sarı Saçlım Mavi Gözlüm” adlı eser ile sona erdi. Konsere katılan Eskişehirliler ise ayağa kalkarak bu esere eşlik etti. “Sarı Saçlım Mavi Gözlüm” isimli eser katılımcıların talebi üzerine, koro üyeleri ve Eskişehirlilerin oluşturduğu dev koro ile coşkuyla bir kez daha seslendirildi.
Konsere katılanların Mahsuni türkülerine doyduğu gecede, bağlamada Aydın Ünal, İbrahim Turhan, Can Gülcan; neyde Özkan Güneş Abanas; ritim sazlarda Tayfun Duman, Hakan Bozdağ; klasik gitarda Erkan Yalçınkaya; basgitarda ise Alper Göktepe yer aldı. Gecenin sunuculuğunu ise Serpil Vurucu yaptı.
“HALKIN SORUNLARINI DİLE GETİRMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
Konser sonunda sahneye çıkan Başkan Kurt, Aşık Mahsuni Anısına Koro Konserinde emeği geçen herkese teşekkür etti. Halkın müziğini, halkın sorunlarını dile getirmeye devam edeceklerinin altını çizen Başkan Kurt, “Tam bağımsız Türkiye diyen gençleri asanları da, bugün 31 Mart Kızıldere’nin yıl dönümü, onları öldürenleri de hiç kimse tanımıyor; hatırlamıyor. Ama Deniz Gezmiş de Mahir Çayan da buranın. Biz, halk merkezlerini halkımızın içindeki o sanatçı, devrimci ruhu yakalayalım diye açtık ve bunda da başarılı olduk. Bu akşam bu koroyu hazırlayan, çalıştıran hocama; saz sanatçılarına çok teşekkür ediyorum. En çok da koroda emek harcayan sanatçılara teşekkür ediyorum. Halk konserlerini çoğaltalım. Halkımızın içindeki sanatı, ruhu hep birlikte yakalayalım” dedi.