(MERSİN)- Mersin Büyükşehir Belediyesi, Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı koordinesinde 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü kapsamında farkındalık etkinlikleri düzenledi. Kadın dernekleri, STK’ler ve çok sayıda kadının katıldığı yürüyüşün ardından Büyükşehir Etkinlik ve Nikah Salonu’nda uzmanlar tarafından bilgilendirmeler yapıldı.
Mersin Büyükşehir Belediyesi, 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü kapsamında bir dizi farkındalık programı düzenledi. Programlar; kadın dernekleri, STK’ler ve çok sayıda kadının katıldığı yürüyüş ile başladı. Etkinlik ve Sanat Merkezi önünden başlayan ve Büyükşehir Belediyesi Nikah ve Etkinlik Salonu’nda sona eren yürüyüşte kadınlar, şiddete karşı ses yükseltti. Katılımcılar, kadına yönelik şiddetle mücadelenin rengi olan turuncu renk fularlar, kıyafetler giyerek ve yürüyüş boyunca turuncu örtü taşıdı.
Kadınlar, şiddetin türüne karşı bilgilendirildi
Yürüyüşün ardından Etkinlik ve Nikah Salonu’nda, alanında uzman isimlerin katılımıyla bilgilendirici sunum ve söyleşiler gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediyesi Kadın Danışma Merkezi’nde görev yapan klinik psikolog İrem Öz, kadına yönelik şiddetin psikolojik etkilerini anlatarak, şiddetin ruh sağlığında bıraktığı travmatik izlere dikkat çekti. Avukat Berna Bozdağ dijital şiddetin hukuki sürecini aktarırken, sosyal medya üzerinden yapılan tehdit, taciz, özel görüntülerin izinsiz paylaşımı, ısrarlı takip gibi eylemlerin Türk Ceza Kanunu’ndaki karşılıklarını açıklayarak, hangi davranışların doğrudan suç teşkil ettiğini katılımcılarla paylaştı.
KADES uygulaması anlatıldı
Toplum Destek Merkezi Uzmanı Fehmiye Özkan, kadınların acil durumlarda hızlı ve güvenli şekilde destek alabilmesini sağlayan KADES uygulamasının kullanımını anlattı. Programın bir diğer konuşmacısı olan Siber Güvenlik Uzmanı Murat Çam ise siber suçlarla mücadele konusunda bilgiler verdi. Çam, dijital dünyada maruz kalınan tehditler, kişisel verilerin korunması, dolandırıcılık yöntemleri ve güvenli internet kullanımı üzerine uyarılarda bulundu.
Büyükşehir’in stantlarında kadın dayanışması vardı
Gün boyunca Galatasaray Meydanı’nda Büyükşehir Belediyesi’nin kurduğu stantlarda ise kadın dernekleri ve sivil toplum kuruluşlarının tanıtımları yer aldı, vatandaşlara bilgilendirme yapıldı. Mersin Kent Konseyi Otantik Ritim Grubu ve Bisikletli Kadınlar Amatör Ritim Grubu ise verdikleri konserlerle etkinliğe renk kattı.
"Amacımız, kadına şiddetin yok olması ve daha kaliteli bir hayat"
Mersin Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanı Şerife Hasoğlu Dokucu, ‘Kadına Şiddete Hayır’ yürüyüşünde, hava muhalefetine karşı çok kalabalık bir grupla hareket ettiklerini belirterek, "Tüm derneklerin, birlikte çalıştığımız tüm STK’lerin katılımı oldu. Hep birlikte, el ele kadın mücadelesinde birlikte hareket ediyoruz. Her yıl, bir önceki yıldan çok daha güzel veriler elde ediyoruz. Birlikte çalışmamızın sonuçları çok güzel oluyor. Umarım bu etkinlikler farkındalıkları da artırır. Diğer kurumlarla yaptığımız eğitici çalışmalarla birlikte, umarım kadına şiddetin azalması ve tamamen yok olmasında büyük başarılar elde edebiliriz. Amacımız kadına her türlü şiddetin yok olması, daha kaliteli bir hayat yaşamamız" ifadelerini kullandı.
Yürüyüşün ardından Etkinlik ve Nikah Salonu’nda programın devam ettiğini anlatan Dokucu, "Burada söyleşilerimiz oldu. Ele alınan konular daha çok güvenlik üzerineydi. Şiddet konusunda kendimizi nasıl koruyacağımız üzerine söyleşilerimiz oldu. Ardından da kadın gruplarının verdiği konserlerle programlarımız bitti" dedi.
Kadınlardan ortak mesaj: "Mücadelemiz hiçbir zaman bitmeyecek"
Etkinliklere katılan kadınlar da düşüncelerini şu sözlerle paylaştı:
- Rahime Fırat Gedik: "Yasalar yeterince uygulanmadığı için bir mağduriyet var. Başkanımız Vahap Seçer’in kadınlara öncelik tanıması bizim için büyük bir değer. Çok teşekkür ederiz. Hiçbir zaman mücadelemiz bitmeyecek. Öldürülen kadınlar içimizi sızlatırken, hava durumunu düşünecek durumda değiliz. İnsana dokunan her şeyde varız. Evrensel insan haklarına dayanarak haklarımızı korumak ve müdafaa etmek zorundayız."
- Ayşe Buluklu: "Çok güzeldi. Şiddete maruz kalırsak ne yapmamız gerektiği ile ilgili bilgilendirme yapıldı. Çok memnun kaldık."
- Sıdıka Civan: "Kadınların sesi olmak için bu tür yürüyüşlere katılıyorum. Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin organizasyonunu çok beğeniyoruz. Her yıl katılmaya çalışıyoruz. Bugün ortam muhteşemdi. Kadınlar zor durumda. Yağmur çamur demeden bütün zorluklara rağmen, şiddet gören kadınların yanındayız. Kadına yönelik şiddeti durdurmak için elimizden geleni yapacağız."
- Ece Öngeç (Mersin Kent Konseyi Otantik Ritim Grubu’nda Ritim ve Halk Oyunları Eğitmeni): "Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü etkinliklerine 3 yıldır katılıyorum. Bugün mor ve turuncu renkler kullandık. Moru geleneklere ve acılara başkaldıran kadınların rengi, turuncuyu ise umudun rengi olarak kullandık. Etkinliklerimizde bir farklılık yaptık ve anahtar objesini kullandık. Amacımız, ‘anahtarlar biz kadınların elinde’ demekti. İstediğimiz zaman üstümüze vurulan kilitleri açabiliriz, istediğimiz kapıları aralayabiliriz. Büyükşehir kadınlar, çocuklar ve engelliler özelinde çok kıymetli etkinlikler, farkındalık oluşturan çalışmalar ve projeler üretiyor. Ben de özellikle bu ailenin parçası olmaktan çok büyük bir onur ve mutluluk duyuyorum."
