Konak Belediyesi ve Sosyal İklim Derneği iş birliğinde yürütülen Yerel İklim Gençlik Elçileri adlı proje tamamlandı. Proje kapsamında, Konak Genç İklim Meclisi kuruldu. Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, “Pırıl pırıl gençlerin Konak’ın iklim gençlik elçileri olarak kentimizi temsil etmeleri çok önemli. Gençlik meclisimizin projelerini hayata geçirme konusunda biz her zaman hazırız” dedi.
Konak Belediyesi ve Sosyal İklim Derneği iş birliğinde yürütülen Yerel İklim Gençlik Elçileri projesi kapsamında kurulan Konak Genç İklim Meclisi için tören düzenlendi. Gençlerin ellerinde zeytin fidanlarıyla katıldığı törende, Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, İzmir Kadın Kuruluşları Birliği Başkanı Gülsen Özkan, İzmir İş Kadınları Derneği (İZİKAD) Çevre ve İklim Yeşil Mutabakat Komisyonu Başkanı Belkıs Üner, Sosyal İklim Derneği Başkanı Gaye Tuğrulöz ve dernek üyeleri, Konak Genç İklim Meclisi üyeleri, Konak Belediyesi bürokratları ve belediye meclis üyeleri yer aldı.
Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, bilinçli ve doğayı seven gençlerin önünü açmak için çalıştıklarını belirterek şunları söyledi:
“2021’de temellerini attığımız ve heyecanla başladığımız bir projenin neticesini görüyoruz. Sosyal İklim Derneği’nin değerli başkanı ve üyelerine teşekkür ediyorum. Pırıl pırıl gençlerin Konak’ın iklim gençlik elçileri olarak kentimizi temsil etmeleri çok önemli. Bizim nesille beraber bizden önceki nesiller, maalesef dünyayı yaşanabilir bir dünya olmaktan uzaklaştırdık. Ama yeni nesil yaptığınız bu çalışmalarla, bu dünyayı yeniden eski haline getirecek. Bilinçli bir gençlik var. Doğayı seven, yeşile aşık önemli bir nesil geliyor. Biz de bu neslin önünü açmak, gelecekle ilgili kaygıları, dünyanın geleceğiyle ilgili kaygıları ortadan kaldırmak mecburiyetindeyiz. Bu çalışma gerçekten çok önemliydi. İlk defa böyle bir iklim gençlik elçileri projesi hayata geçti.”
Gençlerin her zaman yanlarında olacaklarını ve desteklemeye devam edeceklerini vurgulayan Batur, “Konak’ın bundan sonraki çalışmalarında, özellikle iklim, sürdürülebilir yeşil programlar ve daha yaşanabilir bir kent oluşturulmasında siz gençlerden büyük bir sinerji alıyoruz. Bu sinerji bizim çalışma ve projelerimizi de yönlendirecek. Gençlik meclisimizin projelerini hayata geçirme konusunda biz her zaman hazırız. Daha iyi bir Konak, daha iyi bir İzmir, daha iyi bir dünya için çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.
Sosyal İklim Derneği Başkanı Gaye Tuğrulöz ise Konak Genç İklim Meclisi'nin bir ilk olduğunu belirterek, “Bugün burada 35 genç arkadaşımızla birlikte Konak Genç İklim Meclisi’mizi oluşturuyoruz. Konak’ta iklim kriziyle nasıl mücadele edileceğini konuşacağız ve projeler geliştireceğiz. Bu meclisin çok önemli bir özelliği var. Dünyada ilk defa, yerel düzeyde, gençlerin katıldığı ilkim alanında karar alma mekanizması kuruluyor. Bu, biz gençler için çok değerli” diye konuştu.
Törende, 35 gencin bir araya gelerek akranlarına iklim krizini anlatmak, ekolojik farkındalık oluşturmak amacıyla oluşturduğu Konak Genç İklim Meclisi'nin kuruluşu ilan edildi. Gençlere ve iklim çalışmalarına desteği nedeniyle de Başkan Batur’a iklim elçisi rozeti takıldı.