Haber: Kenan Kuzucu
KIRIKKALE - Kırıkkale Belediyesi, anne adaylarının gebelik ve doğum sonrası süreçlerini daha sağlıklı ve güvenli geçirmesi için toplu taşıma araçlarını ücretsiz kullanmalarına yönelik uygulama başlattı.
Kırıkkale Belediyesi ile İl Sağlık Müdürlüğü arasında anne ve bebek sağlığını korumaya yönelik imzalanan iş birliği protokolü kapsamında, kentteki anne adaylarına şehir içi toplu ulaşım hizmetlerinden ücretsiz yararlanma imkânı sağlandı.
Protokol kapsamında gebeler, Kırıkkale Belediyesi’ne ait toplu taşıma araçlarından ücretsiz yararlanabilecek. Uygulamadan faydalanmak isteyen anne adayları, Eski Tıp Fakültesi yerleşkesindeki “Sağlıklı Hayat Merkezi” Gebe Bilgilendirme Sınıfı, mahallelerdeki Aile Sağlığı Merkezleri, Yüksek İhtisas Hastanesi Kadın Doğum Polikliniği ve Gebe Bilgilendirme Okulu üzerinden kayıt yaptırabilecek. Kayıt işlemlerinin ardından anne adaylarına ücretsiz ulaşım kartı verilecek.
87 anne adayı, 3 bin kez faydalandı
Kırıkkale Belediyesi yetkilileri, uygulamanın anne adaylarının gebelik sürecini daha konforlu ve güvenli şekilde geçirmelerini hedeflediğini belirtti. Ücretsiz ulaşım kartına sahip anne adayları, gebelik dönemi ve doğum sonrası üç aylık süreç boyunca toplu taşıma hizmetlerinden sınırsız yararlanabilecek. Projenin başladığı günden bu yana 87 anne adayı uygulamadan toplam 3 bin kez faydalandı.

