İzmir'de, 114 yıl önce Türkiye’de ilk kez 1 Mayıs’ın kutlandığı Basmane’deki çınar ağacının altında tören yapıldı. Sembolik kutlamaya İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer de katıldı.
Emek ve Demokrasi Güçleri tarafından koronavirüs salgınından dolayı sembolik olarak düzenlenen konuşan törende konuşan Soyer, dünyanın ve insanlığın büyük bir kriz ile yüz yüze olduğunu belirterek, “Herkes diyor ki, ‘Hiç bir şey eskisi gibi olmayacak. Yepyeni bir dünya kurulacak.’ Peki bu dünya nasıl bir dünya olacak? İşte tam da bu noktada emeğin ve dayanışmanın önemi çok daha fazla ortaya çıkıyor. Eğer gerçekten emeğin ve dayanışmanın şekillendireceği yeni bir dünyada yaşamak istiyorsak bir birimize çok daha g&uu ml;çlü bir biçimde sahip çıkmak zorundayız” dedi.
Soyer, 114 yıl önce çınarın altında emeğin ve dayanışmanın önemini bilerek bir araya gelenleri hatırlatarak, şöyle devam etti:
“Asla unutmayın bizler tohumuz. Bizleri gömmeye çalıştıkça çok daha gür çıkarız o topraktan. Böyle devam edeceğiz ve çok daha güçlü bir şekilde geleceği hazırlayacağız. 1 Mayıs’ı insanlığa mal eden şey, emek ve dayanışma ise bugün 1 Mayıs 2020’den sonra emek ve dayanışmanın çok daha önemli olduğunu yaşayacağımız günler başlıyor.”
Soyer sözlerini “Bu daha başlangıç, mücadeleye devam” sloganıyla tamamladı.
ÇINAR AĞACININ ALTINDA 1 MAYIS
DİSK Ege Bölge Temsilcisi Memiş Sarı da “Bugün burası tarihi anlamı ile çok önemli. 1906 yılında yani bundan tam 114 yıl önce Türkiye’de daha sendikalar yokken, Amele Perver Cemiyeti’nin ve amelelerin buradaki kıraathanelerde iş beklerken kendi aralarında örgütlenerek kutladıkları tek alan. O nedenle geleneğimiz olan 1 Mayıs’ı, bu anma yerinde yapmayı daha uygun gördük. Yaşasın 1 Mayıs” diye konuştu.
KESK Dönem Sözcüsü Veysel Beyazadam birlik ve beraberliği sağlamak için ısrarcı olmak gerektiğini vurgularken İzmir Tabip Odası Başkanı Funda Barlık Obuz da “2020 yılının 1 Mayıs’ında fiziken olmasa da her yıl ki gibi umutlarımızla, bilincimizle ve dayanışmamızla bir aradayız” dedi.