(BALIKESİR) - Burhaniye Belediye Başkanı Ali Kemal Deveciler, “Burhaniye’de TOKİ’ye ihtiyacı olan vatandaşlarımızın ev sahibi olabilmesi için bizim de bir fedakarlık yapmamız gerekiyordu. Belediyemizin şantiyesi içerisinde bulunan, spor sahasının E-87 Karayolu tarafında yer alan ve belediyemize süresiz tahsisli 56 bin 456 metrekarelik alanı, belediye encümenimizde ikiye bölerek ifraz ediyoruz. Bu alanın 25 bin 513 metrekarelik kısmından belediyemizce feragat ederek, Belediye Encümenimizin alacağı kararla Milli Emlak Müdürlüğüne, Burhaniyelilere konut yapılması amacıyla devredeceğiz” dedi.
Burhaniye Belediyesi, Ocak 2026 ayının ilk Olağan Meclis Toplantısı’nı gerçekleştirdi. Toplantıda konuşan Deveciler, TOKİ konutlarıyla ilgili müjde vererek, ev sahibi olma hayali kuran Burhaniyelileri mutlu etti.
Meclis gündem maddelerine geçilmeden önce söz alan Deveciler, Burhaniye Belediyesi olarak TOKİ için yer tahsisi konusunda önemli bir adım attıklarını belirtti. Daha önce TOKİ’ye üç ayrı alan gösterildiğini ancak bu alanların şehir merkezine uzaklığı nedeniyle kabul edilmediğini belirten Deveciler, belediyenin fedakarlık yaparak süreci ilerlettiğini vurguladı.
Toplantıda konuşan Deveciler, “Burhaniye’de TOKİ’ye ihtiyacı olan vatandaşlarımızın ev sahibi olabilmesi için bizim de bir fedakarlık yapmamız gerekiyordu. Belediyemizin şantiyesi içerisinde bulunan, spor sahasının E-87 Karayolu tarafında yer alan ve belediyemize süresiz tahsisli 56 bin 456 metrekarelik alanı, belediye encümenimizde ikiye bölerek ifraz ediyoruz. Bu alanın 25 bin 513 metrekarelik kısmından belediyemizce feragat ederek, Belediye Encümenimizin alacağı kararla Milli Emlak Müdürlüğüne, Burhaniyelilere konut yapılması amacıyla devredeceğiz” ifadelerini kullandı.
Söz konusu alanda yaklaşık 400 konutun hayata geçirilebileceğini belirten Deveciler, “Bunun bir an önce plana girmesi de artık iktidarın görevidir. Biz üzerimize düşeni yaptık. TOKİ konutları için atılan bu ilk adımın Burhaniye’mize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

