Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu, Formula 1 Türkiye Grand Prix (GP) öncesinde konuştu. Bakan Kasapoğlu, antrenman sonrası pilotların 'kaygan' olduğu gerekçesiyle eleştirdiği pistle ilgili, "Pistimiz pilotların da örnek gösterdiği pistlerden bir tanesi" açıklamasını yaptı. Türkiye'nin uluslararası operasyonlarda talep eden değil, talep edilen bir ülke haline geldiğini ifade eden Kasapoğlu, bugün 2 milyar insanın gözünün kulağının İstanbul'da olduğunu söyledi.
9 yıl aradan sonra yeniden Formula 1 yarış takvimine giren İstanbul Park'ta sıralama turları yapılıyor. Bakan Kasaoğlu, yarışların başlamasından önce yaptığı açıklamada şunları söyledi:
"9 yıl aradan sonra dünyaca ünlü pilotlar İstanbul’da buluştu. Ülkemiz bu organizasyona da en güzel şekilde hazır. Ben bunu, yarım kalmış bir hikâyenin yeniden başlaması olarak görüyorum.
2 MİLYAR İNSANIN GÖZÜ KULAĞI İSTANBUL'DA
2 milyar insan bu hafta sonu gözü kulağı İstanbul’da olacak. Ülkemizin bu tip organizasyonlarda talep eden değil talep edilen bir ülkenin olması bir gayretin sonucu. Her yerde ülkenin dört bir yanında ışıl ışıl tesislerimiz var. 18 yılda devlet eliğiyle yapılan yatırımlar, adımlar var. Bugün göğsümüzü gere gere bu noktada gelmiş olduğumuz aşamayı ifade ediyoruz.
PİSTİMİZ PİLOTLARIN ÖRNEK GÖSTERDİĞİ PİSTLERDENDİ
Pistimiz pilotların da örnek gösterdiği pistlerden bir tanesi. Her alanda olduğu gibi yetişen mükemmel bir gençliğimiz var. Bu gençlerimiz otomobil sporlarında da hızla yükselen bir jenerasyonu temsil ediyorlar.
Kupada ay yıldızımız, Galata Kule’miz, dünyayı birleştiren 15 Temmuz Şehitler Köprü’müz var, lale motifleri var. Ülkemizin bu anlamda, bu çapta böyle bir organizasyona mührünü vurması ve bu vesileyle Cumhurbaşkanımızın güçlü liderliği ve bu anlamda atılan adımlar için spor camiamız ve gençlerimiz adına kendisine teşekkür ediyorum."
