(İSTANBUL) ÇHD İstanbul Şubesi, Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesiyle ilgili Çağlayan'da İstanbul Adliyesi önünde bir basın açıklaması yaptı. NATO'dan çıkılması ve üslerin kapatılmasının istendiği açıklamada bu sabah Ankara'da yapılan operasyonlara da değinildi, "İşgalciler toplantılarını dikensiz bir gül bahçesinde yapabilsin diye AKP iktidarı tüm kurumlarını seferber etmiştir" ifadesine yer verildi.
Çağdaş Hukukçular Derneği (ÇHD) İstanbul Şubesi, Ankara'da düzenlenecek NATO toplantısı öncesinde Çağlayan'da İstanbul Adliyesi önünde bir açıklama yaptı. NATO'dan çıkılması ve üslerin kapatılmasının istendiği açıklamada ÇHD İstanbul Şubesi Sekreteri Av. Ezgi Önalan "Her siyasi kuruma karşı operasyonlar, gözaltılar tutuklamalar yapıyorlar. Otoyolları boyuyorlar, idari izin veriyorlar. Yeter ki işgalciler, sömürgeciler, ülkemizde rahat rahat etsin. Ülkemizi talan etsin. Talan edebilecelerini onlara gösterelim" dedi. Önalan şöyle konuştu:
"Bu kapsamda sabah yapılan operasyonlarda İstanbul'dan ve Ankara'dan meslektaşlarımız gözaltına alındı. İstanbul Şube üyemiz Doğa İncesu gözaltında şu anda. Neden? Çünkü emperyalizme karşı direnenler de, emperyalizme karşı direnenlerin avukatları da bu dikensiz gül bahçesindeki dikenler olamasın diye... Yanıldılar, yanılacaklar. Her seferinde yanılacaklar. 20 yıl sonrada yanılacaklar biz bu topraklardan NATO’yu def edeceğiz. Sadece toplantıya gelen temsilcilerini değil sömürgecilerinin, işgalcilerin buraya toplantıya gelen temsilcilerini değil aynı zamanda bu toraklara yerleşmiş, bu toprakların içine işlemiş olan emperyalizim iş birlikçilerini de yok edeceğiz" dedi.
Bu sabah Ankara'da yapılan operasyonlara da değinilen açıklamada, "İşgalciler toplantılarını dikensiz bir gül bahçesinde yapabilsin diye AKP iktidarı tüm kurumlarını seferber etmiştir" denildi. ÇHD açıklamasında şu görüşlere yer verildi:
"NATO emperyalizmin sosyalizmle savaş amacıyla 1949 yılında kurduğu bir savaş örgütüdür. Bu örgüt Sovyetler'in dağılmasından sonra da kuruluş amacı doğrultusunda sömürge ülkelerde kanlı cinayetler örgütlemiş, kontrgerilla faaliyetleri yürütmüş, halkları acımasızca katletmiştir. İşbirlikçi iktidarlar aracılığıyla darbeler, katliamlar tezgâhlamış, gizli işgal ve sömürü ilişkileri geliştirmiştir.
Ülkemizde de NATO’ya giriş tarihi olan 1952’den bugüne yaşanan her faşist darbede; Maraş, Çorum, 1 Mayıs, Sivas, Gazi gibi her türlü katliamda NATO’nun, ABD emperyalizminin ve yerli işbirlikçilerinin izi vardır.
"NATO YENİ SALDIRI VE KATLİAM KARARLARI İÇİN ANKARA'DA TOPLANIYOR"
7-8 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek olan 36. NATO zirvesi Ankara’da gerçekleşecektir. Emperyalizmin saldırı ve sömürüsünün dizginsiz biçimde arttığı, emperyalist liderlerin halkları tehdit ettiği günlerden geçiyoruz. Yugoslavya'da, Irak'ta, Afganizstan'da, Filistin’de, Lübnan’da, İran’da, Suriye’de katledilen yüz binlerin katilleri, yeni saldırı ve katliam kararları alabilmek için Ankara’da toplanıyor.
NATO toplantısı öncesi Türkiye ve Kürdistan'ın her yerinde siyasi operasyonlar yapılmakta, haftalardır birçok ilde devrimciler, muhalifler, öğrenciler, işçiler, öğretmenler gözaltına alınmakta, Ankara'da OHAL koşulları oluşturulmaktadır. Daha bu sabah yapılan operasyonlarda ÇHD İstanbul şube üyemiz Av. Doğa İncesu, Ankara şube üyelerimiz Av. Semra Demir ve Av. Kürşat Bafra evlerinden gözaltına alınmıştır.
"İŞGALCİLER TOPLANTILARINI DİKENSİZ GÜL BAHÇESİNDE YAPABİLSİN DİYE AKP İKTİDARI SEFERBER"
İşgalciler toplantılarını dikensiz bir gül bahçesinde yapabilsin diye AKP iktidarı tüm kurumlarını seferber etmiştir. Dışarıda emperyalizmin 'uluslararası hukuku' ülkeleri kan gölüne çevirirken içeride faşizmin hukuku ile direnenler, muhalifler yok edilmeye çalışılmaktadır. Ülkemizde bir yandan en ufak muhalif ses dahi en ağır tehditlerle karşılanırken bir yandan NATO'ya kolordu kurulmak istenmektedir.
Buna izin vermeyeceğiz! Yenilmez olan halklardır. Bu topraklarda onlarca yıldır yapılan katliamlara, kontgerilla faaliyetlerine, yargı darbelerine rağmen mücadele bitirilememiştir. Çağdaş Hukukçular Derneği bu mücadeleden, emperyalizme ve faşizme karşı mücadeleden doğmuş; bu mücadeleyi sürdürmeye söz vermiştir. Yargı eliyle, kolluk eliyle, kararnamelerle, idari kararlarla sömürgecilere ve işgalcilere bu ülkeyi teslim etmeye çalışanların karşısında halk var. Halkın haklarını, emeğini, toprağını savunmaya devam edecek, bu süreçte de her hak ihlaline karşı direnenlerin yanında olacağız"
