ATAMA BEKLEYEN ÖĞRETMENLER ANKARA’DA EYLEM YAPTI... “İLK DEFA ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK YAPMAK ZORUNDA KALDIM. 14 SAAT DERSE GİRİYORUM, ALACAĞIM PARA 7 BİN 500 TL, SİGORTA YARIM. HAKKIMIZI İSTİYORUZ”
04 Şubat 2024 16:15
Atama bekleyen öğretmenler, bugün Ankara Ulus Meydanı’nda eylem yaptı. Erzincan’dan gelen ücretli öğretmen, “Sınava girmemizin üzerinden 6 ay geçmesine rağmen hâlâ bir atama takvimi gelmiş değil. Biz mağduruz. Bu kış günü, bu soğukta ülkenin dört bir yanından çıktık, geldik. Ben Erzincan’dan geldim; Van’dan gelen var, Ağrı’dan gelen var, Tekirdağ’dan gelen var. Geçen sene 0,06 ile kaçırdım, yuvarlama usulüyle oldu mülakat. Mülakat tamamen formaliteydi geçen sene, birkaç yıldır böyle. Biz emek verdik, yıllarca çalıştık. Hal böyleyken bir de üstüne ‘Mülakat gibi mülakat yapacağım’ denmesi, bizi gerçekten çok tedirgin ediyor. Biz hayallerimizden, hayatlarımızdan feragat ettik. Ben 30 yaşındayım. Burada 33 yaşında, 40 yaşında öğretmen var hâlâ atama bekliyorlar. Bu insanlar yıllarını vermiş, KPSS’de bir başarı elde etmiş, atanmayı bekliyorlar, yuva kurmak istiyorlar herkesin bir derdi var. Ben şu anda ücretli öğretmenlik yapıyorum. 14 saat derse giriyorum, alacağım para ayda 7 bin 500 TL, sigorta yarım. İlk defa ücretli öğretmenlik yapmak zorunda kaldım. Eğer devletimizin öğretmen ihtiyacı varsa bunu ücretli öğretmenle değil; KPSS ile, liyakatle, atama yaparak karşılaması gerekiyor” dedi.