Anka Haber

#orçev

Ordu'da madencilik karşıtı gruplardan Aybastı Belediye Başkanı Gündoğar'a suçlama: Maden şirketiyle işbirliği yapıyor

Ordu'da madencilik karşıtı gruplardan Aybastı Belediye Başkanı Gündoğar'a suçlama: Maden şirketiyle işbirliği yapıyor

28 Nisan 2026 12:13

Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) Başkanı Ertuğrul Gazi Gönül, Aybastı Yaylası'ndaki madencilik faaliyetlerine karşı mücadelelerinden bahsederken, "Aybastı Belediye Başkanı İzzet Gündoğar'ın bizlerden rahatsız olduğu açıkça görülüyor. Kamuoyuna madene karşıymış gibi bir görüntü veriliyor ama gerçekte durum böyle değil. Son görüntülerde maden firmasıyla yapılan görüşmeler ve birlikte çekilmiş fotoğraflar da bunu açıkça gösteriyor. Yani sözde karşı duruş sergilenirken, gerçekte bir işbirliği söz konusu" iddiasında bulundu.

Ordu Çevre Derneği, Büyükşehir Belediyesi'nin Durugöl’de sürdürdüğü yapılaşma çalışmalarını protesto etti

Ordu Çevre Derneği, Büyükşehir Belediyesi'nin Durugöl’de sürdürdüğü yapılaşma çalışmalarını protesto etti

30 Mart 2026 17:13

Ordu’nun Altınordu ilçesine bağlı Durugöl Mahallesi’nde, eski çöp depolama alanının yapılaşmaya açılmasına ilişkin imar planları mahkeme tarafından iptal edilmesine rağmen, alanda inşaat çalışmalarının sürdürülmesi tartışma yarattı. Yargı kararlarının kesinleştiğini belirten Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) ve yurttaşlar, devam eden faaliyetlerin hukuka aykırı olduğunu vurgulayarak mahkeme kararını şantiye kapısına astı.

ORÇEV, Ordu Büyükşehir Belediyesi'nin Melet Havzası’nı imara açmasına karşı 8'inci kez protesto yürüyüşü düzenledi

ORÇEV, Ordu Büyükşehir Belediyesi'nin Melet Havzası’nı imara açmasına karşı 8'inci kez protesto yürüyüşü düzenledi

19 Ocak 2026 10:10

Ordu’nun Altınordu ilçesi Durugöl Mahallesi’nde, Melet Irmağı kenarındaki eski çöp alanının imara açılmasına karşı yürütülen mücadele sürüyor. Ordu Çevre Derneği’nin (ORÇEV) çağrısıyla bir araya gelen Durugöl Platformu bileşenleri, mücadelenin 8’inci haftasında yürüyüş gerçekleştirdi.

ORÇEV Melet Havzası için topladığı 18 bin imzayı Ordu Büyükşehir Belediyesi'ne teslim etti

ORÇEV Melet Havzası için topladığı 18 bin imzayı Ordu Büyükşehir Belediyesi'ne teslim etti

13 Ocak 2026 16:05

Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) öncülüğünde, Melet Irmağı kıyısındaki eski çöp alanının yapılaşmaya açılmasına karşı yürütülen kampanya kapsamında toplanan 18 bin imza Ordu Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edildi. Saadet Partisi Altınordu İlçe Başkanı Ümit Akdeniz, "Melet Havzası’nın doğal ve yeşil kalması talebiyle hazırladığımız dilekçemizi 18 bin 877 imza eşliğinde Ordu Büyükşehir Belediyesi’ne sunacağız. Bu imzalarla, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir kent bırakmak isteyenlerin emeklerinin ve taleplerinin görünür olmasını diliyoruz. Seçilmişleri bir kez daha bu yanlıştan dönmeye çağırıyor, Ordu’ya ihanet etmemeye davet ediyoruz" dedi.

Ordu'da eski çöp alanının imara açılmasına karşı basın açıklaması... ORÇEV Başkanı Gönül: "8. kez yürümek istedik, Valilik izin vermedi"

Ordu'da eski çöp alanının imara açılmasına karşı basın açıklaması... ORÇEV Başkanı Gönül: "8. kez yürümek istedik, Valilik izin vermedi"

11 Ocak 2026 15:06

Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) Başkanı Ertuğrul Gazi Gönül, Altınordu ilçesi Durugöl Mahallesi’nde, Melet Irmağı kenarında bulunan eski çöp alanının imara açılmasına karşı 8. kez yürümek istediklerini ancak Valiliğin izin vermediğini bildirerek, "Oysa yürüyüş ve basın açıklaması için izne gerek yoktur. Biz miting yapmıyoruz; yürüyüş ve basın açıklaması için bildirim yapmamızın nedeni güvenliğimizin sağlanmasını talep etmektir. Ancak görüyoruz ki demokratik mücadelemiz sonucunda halkın betonlaştırmaya karşı talebi yükseldiği için engelleme gayreti içine girilmiştir" dedi.

Ordu Halkı “yeşil alan” talepli mücadelesini sürdürüyor... İmza standı yeniden açıldı

Ordu Halkı “yeşil alan” talepli mücadelesini sürdürüyor... İmza standı yeniden açıldı

06 Ocak 2026 02:02

Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) öncülüğünde yürütülen ve Melet Irmağı kıyısındaki eski çöp alanının yapılaşmaya açılmasına karşı sürdürülen yeşil alan mücadelesi kapsamında toplanan imza sayısının 15 bine ulaştığı bildirildi.

Ordu’da betonlaşmaya karşı 61 günlük çadır nöbeti sona erdi

Ordu’da betonlaşmaya karşı 61 günlük çadır nöbeti sona erdi

31 Aralık 2025 14:58

Ordu’nun Altınordu ilçesine bağlı Durugöl Mahallesi’nde bulunan eski çöp alanının imara açılmasına karşı başlatılan çadır nöbeti sona erdi. Ordu halkı tarafından 61 gün önce başlatılan nöbetin amacına ulaştığı belirtilerek, çadırlar söküldü. Ordu Çevre Derneği Başkanı (ORÇEV) Ertuğrul Gazi Gönül, "Bu alandaki nöbetimizi sonlandırıyoruz. Ancak eylem ve etkinliklerimizi farklı biçimlerde sürdürerek; görmeyen gözlere görünmeye, duymayan kulaklara duymaya, anlamamakta ısrar edenlere anlatmaya geliyoruz" dedi.

Ordu'da Yaşam Savunucuları Yeşil Alan İçin 5'inci Kez  Yürüyüş Düzenlendi

Ordu'da Yaşam Savunucuları Yeşil Alan İçin 5'inci Kez Yürüyüş Düzenlendi

14 Aralık 2025 17:21

Ordu’nun Altınordu ilçesi Durugöl Mahallesi’nde, eski çöp alanının Ordu Büyükşehir Belediyesi (OBB) tarafından yapılaşmaya açılmasına karşı başlatılan mücadele devam ediyor. ORÇEV Yönetim Kurulu Üyesi Turgay Bekgöz, Melet Irmağı çevresini savunmayı sürdüreceklerini belirtti.

Orduluların yeşil alan mücadelesi sürüyor: Yasa dışı uygulamalar karşısında yapılması gereken ne varsa hukuk sınırları içinde yaparız

Orduluların yeşil alan mücadelesi sürüyor: Yasa dışı uygulamalar karşısında yapılması gereken ne varsa hukuk sınırları içinde yaparız

11 Aralık 2025 17:59

Ordu'da Melet Irmağı kıyısındaki betonlaşmaya karşı 37 gündür nöbet tutan ORÇEV üyelerinin Durugöl Mahallesi’ndeki çadırı ve imza standı üç gün önce belediye ekiplerinin gece yarısı düzenlediği baskınla kaldırıldı. Bu müdahale kentte tepki çekerken, yaşam savunucuları Ordu Mimarlar Odası’nda bir araya gelerek mücadeleden geri adım atmayacaklarını duyurdu. Aktivistler, kampanyayı sürdüreceklerini açıklarken, belediye tarafından kaldırılan imza standının yeniden kurulacağı ve imza kampanyasının 21 Aralık 2025 tarihine kadar süreceği duyuruldu.

Ordu'da "Yeşil Alan Nöbetine" gece baskını: ORÇEV’in çadırı kaldırıldı, yaşam savunucuları belediyeyi protesto etti

Ordu'da "Yeşil Alan Nöbetine" gece baskını: ORÇEV’in çadırı kaldırıldı, yaşam savunucuları belediyeyi protesto etti

09 Aralık 2025 17:57

Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) Yönetim Kurulu Üyesi Haluk Türkmen, "Ordu Büyükşehir Belediyesi, kamuoyunu bilgilendirme amacıyla yaptığımız eylemlerden biri olan imza standımızı ve çadırımızı bugün sabah saatlerinde haber vermeksizin zabıtaları aracılığıyla Ceren Özdemir Meydanı’ndan kaldırmıştır. Bu zorbalığı, kural tanımazlığı ve her şeyi kendine hak gören anlayışı şiddetle kınıyoruz. Biz halkız. Bizi men etmeye çalıştığınız alanlar sizin tapulu malınız değil, halkın kullanımına sunulan ve onların katkılarıyla oluşan değerlerdir" dedi.

Ordu Durugöl’de "çöp alanı" eylemi 21'inci gününde sürüyor... Çöp döküleceği iddiası üzerine mahalle halkı yolu trafiğe kapattı

Ordu Durugöl’de "çöp alanı" eylemi 21'inci gününde sürüyor... Çöp döküleceği iddiası üzerine mahalle halkı yolu trafiğe kapattı

21 Kasım 2025 20:41

Ordu’nun Durugöl Mahallesi’nde, Melet Irmağı kıyısındaki eski çöp alanının yeniden imara açılmak ve çöp döküm alanı olarak kullanılmak istenmesi mahalle halkının tepkisini büyütüyor. Ordu Çevre Derneği’nin (ORÇEV) çağrısıyla bölgede başlatılan çadır nöbeti 21’inci gününe girerken, bugün mahalle sakinleri, çevre savunucuları ve çeşitli siyasi parti temsilcileri çöp kamyonlarının geçiş güzergâhını trafiğe kapatarak eylem yaptı.

Ordu’da çöp alanının imara açılmasını protesto yürüyüşü

Ordu’da çöp alanının imara açılmasını protesto yürüyüşü

16 Kasım 2025 18:27

Ordu'nun Altınordu’nun Durugöl Mahallesi’nde Melet Irmağı kıyısındaki eski çöp alanının imara açılarak betonlaştırılmak istenmesine karşı 16 gündür çadır nöbeti tutan yaşam savunucuları, siyasi partiler, sendikalar ve dernekler, ORÇEV’in çağrısıyla yürüyüş düzenledi. Katılımcılar, alanın tamamen yeşil alan ve kuş cenneti olarak korunmasını istedi.

Ordu'da betonlaşmayı protesto amacıyla resim ve uçurtma şenliği düzenlendi

Ordu'da betonlaşmayı protesto amacıyla resim ve uçurtma şenliği düzenlendi

09 Kasım 2025 21:00

Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) Başkanı Ertuğrul Gazi Gönül, Altınordu ilçesi Durugöl Mahallesi’ndeki eski çöp alanının imara açılması sonrası, betonlaşmaya karşı başlayan eylemlerine ilişkin yaptığı açıklamada, "Nöbetimizin 9'uncu günündeyiz. Dün akşam müzik etkinliğimiz vardı. Bugün de çocuklar için uçurtma ve resim etkinliği yaptık. Bu mücadele, onlar bu yasa dışı işlemden vazgeçtiği anda sonlanacak. O zamana kadar bu etkinliklerimiz her geçen gün farklı başlıklarla devam edecek" dedi.

Durugöl’deki yeşil alanda İslam Enstitüsü inşaatına karşı çadır nöbeti sürüyor

Durugöl’deki yeşil alanda İslam Enstitüsü inşaatına karşı çadır nöbeti sürüyor

02 Kasım 2025 17:13

Ordu’nun Altınordu ilçesi Durugöl Mahallesi’nde eski çöp alanının İslam Enstitüsü inşaatı için betonlaştırılmasına karşı başlatılan çadır nöbeti sürüyor. Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) Yönetim Kurulu Üyesi avukat Haluk Türkmen, “İmarsız bir alana proje uygulamaya çalışıyorlar. Mahkeme kararları ortadayken yeniden ihaleye çıkıldı. Dava Danıştay’da olmasına rağmen burada hafriyat başlattılar. Bu durum hem mahalle sakinleri hem de Ordu için sağlık sorunu yaratıyor” dedi.

Ordu’da eski çöp alanının imara açılmasına tepki: Burada bir cinayet işlenmek isteniyor. Kabul etmiyoruz

Ordu’da eski çöp alanının imara açılmasına tepki: Burada bir cinayet işlenmek isteniyor. Kabul etmiyoruz

01 Kasım 2025 20:01

Ordu’nun Altınordu ilçesi Durugöl Mahallesi’nde, Büyükşehir belediyesi tarafından Melet Irmağı kenarındaki eski çöp alanının imara açılması ve yapılaşma için ihaleye çıkarılmasına çevre dernekleri, siyasi partiler ve sendikalar ortak açıklamayla tepki gösterdi. Ordu Çevre Derneği Başkanı (ORÇEV) Ertuğrul Gazi Gönül, "Burada bir cinayet işlenmek isteniyor. Kabul etmiyoruz. Bugünden itibaren alanda gece-gündüz bekleme sürecini başlatıyoruz" dedi.