Anka Haber

#maaaş

Artvin Hopa’da emekliler yürüdü: Ekonomik krizin faturası emeklilere kesilemez

Artvin Hopa’da emekliler yürüdü: Ekonomik krizin faturası emeklilere kesilemez

09 Mart 2026 23:39

Tüm Emekliler Sendikası üyeleri, emeklilerin ekonomik sorunlarına dikkat çekmek amacıyla yürüyüş ve basın açıklaması düzenledi. Tüm Emekliler Sendikası Hopa Şubesi Basın Yayın Sekreteri Muhammet Oral, açıklanan enflasyon rakamlarının hayatın gerçekleriyle örtüşmediğini ifade ederek, emeklilerin alım gücünün her geçen gün düştüğünü ve milyonlarca emeklinin açlık ve yoksulluk sınırının altında yaşam mücadelesi verdiğini söyledi.

Artvinli emeklilerin bayram ikramiyesi talebi en az 10 bin lira

Artvinli emeklilerin bayram ikramiyesi talebi en az 10 bin lira

26 Şubat 2026 14:39

Ramazan ayıyla birlikte emeklilere verilecek bayram ikramiyelerine ilişkin basında yer alan haberlere tepki gösteren Ardanuçlu emekli yurttaş, "İkramiyeler de onların olsun, istemiyoruz. Milletvekillerine bağışlıyoruz. 5 bin lira, bin lira veriyorlar. Bu, dilenciye vermek gibi bir şey. Biz dilenci değiliz. Bu emeklilere yazık. Kurban Bayramı’ndan sonra et alamamış emekli vatandaş var" dedi.

Artvinli emekliler aylıklarına yapılacak zamdan umutsuz

Artvinli emekliler aylıklarına yapılacak zamdan umutsuz

04 Ocak 2026 11:39

Artvin’in Hopa ilçesinde yaşayan emekli Cemil Eremci, "Ek iş yapmak zorundayım, yoksa emekli maaşıyla geçinemiyoruz. Kiralar 10, 15, 20 bin lira oldu. Marketlere gidiyoruz, istediğimizi alamıyoruz; her şey ateş pahası" diyerek ekonomik sıkıntılarını anlattı. Bir başka emekli ise alım gücündeki düşüşe dikkati çekerek, "Benim aldığım maaş 23 bin lira. Hesap ortada. Önceden dört asgari ücret alıyordum" dedi.

Artvin'de emekliler aylıklarından yakındı: "Ecevit zamanında 2,5 asgari ücret alıyordum, şimdi bir asgari ücretin biraz farklısını alıyorum"

Artvin'de emekliler aylıklarından yakındı: "Ecevit zamanında 2,5 asgari ücret alıyordum, şimdi bir asgari ücretin biraz farklısını alıyorum"

23 Ekim 2025 14:10

Kış ayları yaklaşırken Artvin halk pazarında fiyatlar el yakıyor. Pazara alışveriş için çıkan bir emekli, yüksek fiyatlara tepki gösterdi.  "Ecevit zamanında 2,5 asgari ücret alıyordum, şimdi bir asgari ücretin biraz farklısını alıyorum" diyen emekliye destek başka bir emekliden geldi. Artan fiyatlar karşısında emekli aylıklarının yetersiz kaldığını belirten yurttaş, "Yıllarca çalıştık, şimdi pazarda ne alacağımızı düşünüyoruz" dedi.

Artvin'de emeklilerden eylem

Artvin'de emeklilerden eylem

03 Temmuz 2025 23:21

Tüm Emeklilerin Sendikası Hopa Şubesi, Hopa Parkı’nda yaptığı basın açıklamasında, düşük maaşlara karşı “Sefalet ücreti dayatmasına boyun eğmeyeceğiz” mesajı verdi.