Anka Haber

#KATI ATIK

CHP ORTAHİSAR BELEDİYE BAŞKAN ADAYI AHMET KAYA: "ARAKLI KATI ATIK TESİSİ'NİN ATIK SULARI KAÇAK ŞEKİLDE KARADENİZ'E DEŞARJ EDİLİYOR"

CHP ORTAHİSAR BELEDİYE BAŞKAN ADAYI AHMET KAYA: "ARAKLI KATI ATIK TESİSİ'NİN ATIK SULARI KAÇAK ŞEKİLDE KARADENİZ'E DEŞARJ EDİLİYOR"

27 Ocak 2024 16:52

CHP’nin Trabzon Ortahisar Belediye Başkan Adayı Ahmet Kaya, Taşönü Mahallesi’ndeki Araklı Entegre Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Tesisi’nin atık sularının kaçak şekilde Karadeniz’e deşarj edildiğini belirterek, “Böyle vicdansızlık olamaz. Bu insanlık suçudur” diye tepki gösterdi. Kaya, gece yarısı atık suyu Değirmenderesi’ne boşaltan kamyonu takip ederek çektiği görüntüleri de paylaştı.

ORDU'NUN ÇAYBAŞI İLÇESİNE YAPILAN KATI ATIK BERTARAF TESİSİ İLE İLGİLİ MAHKEME KARARINA UYMAYAN BELEDİYE PROTESTO EDİLDİ

ORDU'NUN ÇAYBAŞI İLÇESİNE YAPILAN KATI ATIK BERTARAF TESİSİ İLE İLGİLİ MAHKEME KARARINA UYMAYAN BELEDİYE PROTESTO EDİLDİ

12 Ocak 2024 17:27

Ordu'nun Çaybaşı ilçesinde çevre dernekleri ve vatandaşlar, Ordu Büyükşehir Belediyesi’nin (OBB) kirli suları dereye karışan Katı Atık Bertaraf Tesisi’yle ilgili mahkeme kararına uymamasını protesto etti. Ordu Çevre Derneği Başkanı Ertuğrul Gazi Gönül, "Hepimiz burada kar kış demeden çadırlar içerisinde mücadele ettik. Neden, çünkü burada yaylada suların kirlenmemesi için, hayvanların ölmemesi için özellikle bunun yapılmasının yanlış olduğunu defalarca kendilerine ilettik, dilekçeler verdik, davalar açıldı fakat bunları dikkate almadılar" dedi.

KEMERALTI ESNAFINDAN 2024'TE KATI ATIK BEDELİ ALINMAYACAK

KEMERALTI ESNAFINDAN 2024'TE KATI ATIK BEDELİ ALINMAYACAK

16 Aralık 2023 20:17

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yılın son meclisinde, Kemeraltı Çarşısı’nda tarihi yenileme projesinin yapımı sırasında çarşı esnafının yaşadığı mağduriyeti bir nebze azaltmak için, 2024 yılında esnaftan katı atık bertaraf bedelinin alınmaması kararı alındı.

BURSA KAYAPA MAHALLESİ SAKİNLERİ, BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNİN YAPMAK İSTEDİĞİ KATI ATIK TESİSİNE TEPKİ GÖSTERDİ: "ÇÖPLÜK YAPILIRSA GELECEĞİMİZ MAHVOLUR"

BURSA KAYAPA MAHALLESİ SAKİNLERİ, BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNİN YAPMAK İSTEDİĞİ KATI ATIK TESİSİNE TEPKİ GÖSTERDİ: "ÇÖPLÜK YAPILIRSA GELECEĞİMİZ MAHVOLUR"

13 Aralık 2023 15:15

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Kayapa’da yapılmak istenen katı atık tesisine karşı çıkan bölge sakinleri, belediye önünde açıklama yaptı. Açıklamada, "Biz Kayapa’da çöplük istemiyoruz. Bu çöplük yapılırsa bizim geleceğimiz, çocuklarımız mahvolacaklar. Bizim bugünden adım atmamız lazım. İhale iptal olmuş. İnşallah süresiz bir iptal olur, yaşanır bir Nilüfer olur" denildi.

KAYAPA MAHALLESİ'NE 7 YIL SONRA YENİDEN KATI ATIK TESİSİ YAPILMAK İSTENİYOR: "MAHALLE HALKI MÜCADELE EDECEK"

KAYAPA MAHALLESİ'NE 7 YIL SONRA YENİDEN KATI ATIK TESİSİ YAPILMAK İSTENİYOR: "MAHALLE HALKI MÜCADELE EDECEK"

12 Kasım 2023 19:25

Bursa’nın Nilüfer ilçesi Kayapa Mahallesi’nde 7 yıl önce mahalle halkının mücadelesiyle yapımından vazgeçilen katı atık tesisi için yeniden yapım kararı alındı. Mahalle halkını bilgilendirme toplantısında konuşan Nilüfer Kent Konseyi Genel Sekreteri Emre Karagöz, “Burada yer seçimiyle ilgili birçok husus belirtilmişken, akademik odaların ya da üniversitelerin raporlarında Kayapa ön sırada değilken, başka noktalara işaret edilmişken ısrarla Kayapa Kuruçeşme noktası yapılmak isteniyor. Bunun da sebebini biz çok iyi biliyoruz, mali kaygılar ve ekonomi. Biz diyoruz ki insan sağlığı, canlıların yaşamı, bu kent paradan ve maliyet hesaplarından çok daha değerli. O yüzden biz bu noktada çöplüğe karşıyız” dedi.

SİLİFKE KATI ATIK DÜZENLİ DEPOLAMA TESİSİ’NDE 2. LOT HİZMETE ALINDI

SİLİFKE KATI ATIK DÜZENLİ DEPOLAMA TESİSİ’NDE 2. LOT HİZMETE ALINDI

07 Eylül 2023 09:28

Mersin Büyükşehir Belediyesi; Anamur, Aydıncık, Bozyazı, Mut, Gülnar, Erdemli ve Silifke ilçelerinin evsel nitelikli katı atıklarının bertarafını gerçekleştirdiği Silifke Göksu Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi’nde, ikinci lotu hizmete alarak kapasite artırımı gerçekleştirdi. Hizmete alınan 38 bin 293 metrekarelik yeni lot sayesinde Silifke Tesisi, 8 yıl daha atık depolayarak bertaraf edebilecek. Bertarafı sağlanan atıklardan elde edilen metan gazının miktarı artarken, buna bağlı olarak üretilen elektrik enerjisi de artacak.

TUNÇ SOYER: SİYASİ AMAÇLARIN KENARA BIRAKILIP MENDERES KATI ATIK TESİSİ’NE BİR AN ÖNCE ONAY VERİLMESİ GEREKİYOR. BİR SANİYE BİLE KAYBEDECEK VAKTİMİZ YOK"

TUNÇ SOYER: SİYASİ AMAÇLARIN KENARA BIRAKILIP MENDERES KATI ATIK TESİSİ’NE BİR AN ÖNCE ONAY VERİLMESİ GEREKİYOR. BİR SANİYE BİLE KAYBEDECEK VAKTİMİZ YOK"

18 Ağustos 2023 23:11

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Harmandalı Katı Atık Depolama Alanı'nın heyelan riski ve kapasitenin aşılması sebebi ile Menderes'te bir katı atık tesisi projesi tasarlandığını ancak İzmir İl Tarım Müdürlüğü tarafından söz konusu projeye izin verilmediğini duyurdu. Soyer, "İzmir İl Tarım Müdürlüğü'nün, planladığımız tesisin sadece İzmir için değil, ülkemiz için de yüksek önem ve kamu menfaati taşıyan bir tesis olduğu gerçeğini kabul etmesi gerekiyor. Siyasi amaçların kenara bırakılıp Menderes Katı Atık Tesisi’ne bir an önce onay verilmesi gerekiyor. Bir saniye bile kaybedecek vaktimiz yok" dedi.

İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN ÖMRÜNÜ DOLDURAN HARMANDALI KATI ATIK DÜZENLİ DEPOLAMA ALANI’NI KAPATABİLMEK İÇİN MÜCADELESİ SÜRÜYOR

İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN ÖMRÜNÜ DOLDURAN HARMANDALI KATI ATIK DÜZENLİ DEPOLAMA ALANI’NI KAPATABİLMEK İÇİN MÜCADELESİ SÜRÜYOR

16 Ağustos 2023 15:49

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ömrünü dolduran Harmandalı Katı Atık Düzenli Depolama Alanı’nı kapatılabilmek için yıllardır sürdürdüğü yer arayışları çeşitli engellemeler nedeniyle sonuçsuz kalıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanı Kemal Kılıç, “İzmir’in daha fazla vakit kaybetme lüksü yok. Rezerv yerler belirliyoruz ama bunlara engel olunuyor. Buraya onay verilmezse İzmir’in atıklarını depolayacağı bir alanı yok” dedi.

MUĞLA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI GÜRÜN, ORTACA KATI ATIK TESİSİ’NDE İNCELEMELERDE BULUNDU

MUĞLA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI GÜRÜN, ORTACA KATI ATIK TESİSİ’NDE İNCELEMELERDE BULUNDU

25 Mayıs 2023 15:10

Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün, 2019 yılında elektrik üretimine başlayan ve 94 bin hanenin 1 aylık elektrik tüketimine eşdeğer enerji üreten Ortaca Katı Atık Tesisi’nde incelemelerde bulundu.

MUDANYA BELEDİYESİ BÜYÜKŞEHİR’E AÇTIĞI DAVAYI KAZANDI… KATI ATIK BEDELİ BUSKİ TARAFINDAN ALINACAK

MUDANYA BELEDİYESİ BÜYÜKŞEHİR’E AÇTIĞI DAVAYI KAZANDI… KATI ATIK BEDELİ BUSKİ TARAFINDAN ALINACAK

30 Ocak 2023 12:39

Bursa 2. İdare Mahkemesi, Mudanya Belediyesi’nin açtığı dava sonucunda Büyükşehir Belediyesi’nin ‘katı atık bedellerinin alınmaması’ ile ilgili meclis kararını hukuka aykırı buldu. Karara göre katı atık bedeli yeniden Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi (BUSKİ) tarafından alınarak, ilçe belediyelerine aktarılacak.

MERSİN BÜYÜKŞEHİR, 2022’DE 622 BİN 518 TON KATI ATIĞI DOĞAYA ZARAR VERMEDEN BERTARAF ETTİ

MERSİN BÜYÜKŞEHİR, 2022’DE 622 BİN 518 TON KATI ATIĞI DOĞAYA ZARAR VERMEDEN BERTARAF ETTİ

19 Ocak 2023 09:37

Mersin Büyükşehir Belediyesi bünyesinde yeni kurulan İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi’ne bağlı ekipler, Mersin genelinde bulunan 9 katı atık aktarma istasyonunda 2022 yılında toplam 480 bin 414 ton katı atığı taşırken, 622 bin 518 ton atığın da bertarafını gerçekleştirdi.

ANTALYA BÜYÜKŞEHİR'DEN GAZİPAŞA'YA KATI ATIK AKTARMA İSTASYONU

ANTALYA BÜYÜKŞEHİR'DEN GAZİPAŞA'YA KATI ATIK AKTARMA İSTASYONU

19 Aralık 2022 12:05

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Gazipaşa ilçesinde yapımına başladığı Katı Atık Aktarma İstasyonu inşaatını tamamladı. Yatırımla, Gazipaşa’da çöplerin vahşi depolanması sona erecek.

MUĞLA BÜYÜKŞEHİR'İN KATI ATIK DEPOLAMA TESİSİ'NDE GÜNDE 180 TON EVSEL ATIK AYRIŞTIRILIYOR

MUĞLA BÜYÜKŞEHİR'İN KATI ATIK DEPOLAMA TESİSİ'NDE GÜNDE 180 TON EVSEL ATIK AYRIŞTIRILIYOR

17 Aralık 2022 12:38

Muğla Büyükşehir Belediyesi Menteşe Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi'nde günde 180 ton evsel atık ayrıştırılarak geri dönüşüme kazandırılıyor. Tesiste ayrıca çöpten elektrik üretiliyor.

YUKARI HEREKE BİRLİK, BERABERLİK VE DAYANIŞMA DERNEĞİ BAŞKANI İLHAN KARADAŞ; ÇED SÜRECİ DEVAM EDEN "KATI ATIK" TESİSİNİ DEĞERLENDİRDİ: “DEREYE OLACAK SIZINTININ HEREKE’Yİ, KÖRFEZ’İ, BÜTÜN KOCAELİ’Yİ ETKİLEYEBİLECEĞİ SÖYLENİYOR”

YUKARI HEREKE BİRLİK, BERABERLİK VE DAYANIŞMA DERNEĞİ BAŞKANI İLHAN KARADAŞ; ÇED SÜRECİ DEVAM EDEN "KATI ATIK" TESİSİNİ DEĞERLENDİRDİ: “DEREYE OLACAK SIZINTININ HEREKE’Yİ, KÖRFEZ’İ, BÜTÜN KOCAELİ’Yİ ETKİLEYEBİLECEĞİ SÖYLENİYOR”

19 Kasım 2022 14:29

AKP’li Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin, Yukarı Hereke bölgesinde yapmayı planladığı katı atık depolama tesisinin, ÇED süreci devam ediyor. Yukarı Hereke Birlik Beraberlik ve Dayanışma Derneği Başkanı İlhan Karadaş, “SİT alanına yakın mesafedeyiz. Yakınlarında bir dereden bahsediliyor… Bu dereye olacak sızıntının bırakın Hereke’yi bırakın Körfez’i, bütün Kocaeli’yi etkileyebileceği söyleniyor” dedi.

OYA ERSOY: TÜRKİYE, 2021 YILINDA, AVRUPA'NIN EN FAZLA KATI ATIK GÖNDERDİĞİ ÜLKE OLDU

OYA ERSOY: TÜRKİYE, 2021 YILINDA, AVRUPA'NIN EN FAZLA KATI ATIK GÖNDERDİĞİ ÜLKE OLDU

09 Kasım 2022 13:48

HDP İstanbul Milletvekili Oya Ersoy, "Türkiye, 2021 yılında, Avrupa'nın en fazla katı atık gönderdiği ülke oldu. Türkiye'nin ardından ikinci sırada 2,4 milyon ton ile Hindistan, üçüncü sırada ise Mısır yer alıyor. Türkiye, atık ithalatında 3 yıldır birinci sırada yer alırken geri dönüşüm konusunda Avrupa'da son sırada. Bütün bu projelerin hepsi, büyüme ve kalkınma adı altında yapıldı. Soruyoruz; kimin büyümesi, kalkınması? Burada halkın değil şirketlerin yararına bir kavramlaştırma söz konusu" dedi.