Anka Haber

#enerji tasarrufu

İzmir Büyükşehir tasarrufta rekor kırdı

İzmir Büyükşehir tasarrufta rekor kırdı

12 Haziran 2026 10:17

İzmir Büyükşehir Belediyesi, su, elektrik ve doğal gaz tüketiminde hayata geçirdiği verimlilik uygulamalarıyla önemli tasarruf sağladı. 2026’nın ilk dört ayında su tüketimini yüzde 50 azaltan belediye, yaklaşık 32 bin hanenin bir aylık su ihtiyacına denk tasarruf elde ederken, güneş enerji santrallerinde yarım milyon kilovatsaatten fazla elektrik üretti.

İzmir’de miniklerden iklim seferberliği

İzmir’de miniklerden iklim seferberliği

07 Haziran 2026 11:00

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü proje kapsamında sekiz okulda eğitim alan çocuklar iklim krizine karşı harekete geçti. Su tasarrufundan geri dönüşüme, enerji verimliliğinden hayvan dostu uygulamalara kadar yüzlerce öğrenci örnek çalışmalara imza atarken farkındalık dalgası 10 bin kişiye ulaştı.

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden kuraklığa karşı sürdürülebilir peyzaj

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden kuraklığa karşı sürdürülebilir peyzaj

31 Mayıs 2026 11:19

Antalya Büyükşehir Belediyesi, iklim değişikliğinin yol açabileceği kuraklık tehlikesine karşı uygulamaya koyduğu "Kurakçıl Peyzaj Projesi" kapsamında su ve enerji tasarrufuna yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Şehir merkezinde kavşak ve refüjlerde gerçekleştirilen kurakçıl peyzaj uygulamaları, hem çevre dostu yapısı hem de modern görünümüyle dikkat çekiyor.

İzmir'de yağmur suyu hasadıyla elde edilen sular güneş enerji panellerinin temizliğinde kullanılıyor

İzmir'de yağmur suyu hasadıyla elde edilen sular güneş enerji panellerinin temizliğinde kullanılıyor

02 Mayıs 2026 09:22

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yağmur suyu hasadıyla elde ettiği sular, kurumun bazı yerleşkelerinde bulunan güneş enerji panellerinin temizliğinde kullanılmaya başlandı. Uygulamayla şebeke suyu tasarrufu sağlanırken, enerji verimliliği de artırıldı.

Deniz Yavuzyılmaz: "Eti Maden Genel Müdürlüğü’nün bayram çikolatası alımı için 14 milyon 306 bin lira harcama yaptığını tespit ettik"

Deniz Yavuzyılmaz: "Eti Maden Genel Müdürlüğü’nün bayram çikolatası alımı için 14 milyon 306 bin lira harcama yaptığını tespit ettik"

26 Mart 2026 10:16

CHP Genel Başkan Yardımcısı Deniz Yavuzyılmaz, "AKP’nin bayram vurgunu! Tüm Türkiye ekonomik kriz altında ezilirken; Eti Maden Genel Müdürlüğü’nün bayram çikolatası alımı için 14 milyon 306 bin lira harcama yaptığını tespit ettik. Kamu kaynağıyla binlerce kutu çikolata satın almak ayan beyan kamu zararıdır. Cumhurbaşkanlığı Tasarruf Tedbirleri Genelgesi ortadayken, böyle bir alımın yapılması; Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı ve Eti Maden Genel Müdürü' nün de Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ı takmadığının ispatıdır" açıklamasını yaptı.

Beylikova’ya 40 milyon TL’lik çevreci yatırım

Beylikova’ya 40 milyon TL’lik çevreci yatırım

28 Şubat 2026 11:18

Beylikova Belediyesi, ilçeye kazandırmayı planladığı 1 megawatt (MW) kapasiteli Güneş Enerji Santrali (GES) projesinin ihale sürecini tamamladı. Yaklaşık 40 milyon TL yatırım bedeline sahip proje ile belediyenin enerji giderlerinde tasarruf sağlanması hedefleniyor.

Dicle Elektrik’ten 2025 yılında 7,5 milyon kWh tasarruf

Dicle Elektrik’ten 2025 yılında 7,5 milyon kWh tasarruf

23 Şubat 2026 10:29

Dicle Elektrik, 2025 yılında yürüttüğü geri dönüşüm faaliyetleriyle 3 milyon 700 bin kilogramdan fazla atığı ekonomiye kazandırarak çevresel sürdürülebilirliğe katkı sundu. Geri dönüşüm sayesinde yaklaşık 7,5 milyon kilovatsaat (kWh) enerji tasarrufu sağlanırken, bu rakamın yaklaşık 2 bin 500 hanenin bir yıllık elektrik ihtiyacına eş değer olduğu belirlendi.

Bornova Belediyesi'nden enerji hamlesi

Bornova Belediyesi'nden enerji hamlesi

12 Şubat 2026 10:20

Bornova Belediyesi’nin Abide-i Hürriyet Meydanı’na kurduğu Türkiye’nin en kapsamlı hibrit enerji direği, güneş ve rüzgâr enerjisini aynı anda kullanarak parkın tüm elektrik ihtiyacını karşılayacak. Başkan Ömer Eşki, hedeflerinin Bornova Belediyesi’nin enerjisini yenilenebilir kaynaklardan üretmek ve buradan sağlanan tasarrufu sosyal desteklere aktarmak olduğunu vurguladı. Hibrit direk; telefon şarj noktaları ve engelli aracı şarj istasyonu gibi özellikleriyle de vatandaşlara ücretsiz enerji sunacak.

İzmir’de güneş ve sudan 40 milyon liralık tasarruf

İzmir’de güneş ve sudan 40 milyon liralık tasarruf

26 Ocak 2026 10:25

İZSU Genel Müdürlüğü’nün İzmir genelinde hayata geçirdiği yenilenebilir enerji yatırımlarıyla, su ve atık su hizmetlerinde kullanılan elektriğin önemli bir bölümü güneş ve sudan karşılanıyor. Kurulan üç tesis ve yapımı süren yedi tesisle birlikte, yenilenebilir enerji kaynaklarından yılda yaklaşık 12,5 milyon kilovatsaat temiz enerji üretilmesi hedefleniyor. Bu üretimle, bugünkü elektrik birim fiyatları üzerinden yıllık yaklaşık 40 milyon TL tasarruf sağlanması öngörülüyor.

Tekirdağ Belediyesi Güneş Enerji Santralleri ile doğayı koruyor

Tekirdağ Belediyesi Güneş Enerji Santralleri ile doğayı koruyor

09 Ocak 2026 15:23

Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak amacıyla hayata geçirdiği Güneş Enerji Santralleri (GES) ile hem doğayı koruyor hem de devasa bir enerji tasarrufu sağlıyor. Yıl boyu yapılan üretimle toplamda 4 milyon 112 bin 810 kWh enerji elde edilerek yaklaşık 90 bin 893 ağaç dikimine eşdeğer karbon salınımının önüne geçildi.

Dicle Elektrik’ten yenilikçi sürdürülebilir projeler

Dicle Elektrik’ten yenilikçi sürdürülebilir projeler

08 Ocak 2026 11:50

Dicle Elektrik, Enerji Verimliliği Haftası kapsamında çocuklardan öğretmenlere, çiftçilerden gençlere uzanan çok boyutlu sosyal sorumluluk projeleriyle bir yandan enerji tasarrufu sağlarken diğer yandan da toplum bilincinin artmasına katkı sağlıyor. Şirketin dijitalleşme uygulamaları ve sürdürülebilirlik odaklı projeleri sayesinde bugüne kadar 33 milyon adet kağıt tasarrufu sağlanırken, 3 bin 800 ton karbon salınımının önüne geçildi. Bugüne kadar çocuklara özel tiyatro oyunuyla yaklaşık 12 bin öğrenciye enerji verimliliği konusunda farkındalık kazandırılırken binden fazla çiftçiye de enerji ve su tasarrufu odaklı eğitimler verildi.

Tuzla’da miniklerden kamu kurumlarına farkındalık ziyareti

Tuzla’da miniklerden kamu kurumlarına farkındalık ziyareti

07 Ocak 2026 12:08

Tuzla Belediyesi Akademi Çocuk öğrencileri, enerji tasarrufuna dikkati çekmek amacıyla Tuzla Belediyesi ve Tuzla Kaymakamlığı’nı ziyaret etti. Minik öğrenciler, ellerinde taşıdıkları pankartlarla kurumları dolaşarak, kamuda enerji verimliliğinin önemine vurgu yaptı.

YÖK: Batman, Siirt, Mardin Artuklu ve Şırnak Üniversiteleri ortaklığında 'Enerji Akademisi' kurulması için iş birliği protokolü imzalandı

YÖK: Batman, Siirt, Mardin Artuklu ve Şırnak Üniversiteleri ortaklığında 'Enerji Akademisi' kurulması için iş birliği protokolü imzalandı

02 Ocak 2026 10:32

Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) bünyesinde, Güneydoğu Anadolu Bölgesinde yer alan dört üniversitenin ortak girişimiyle enerji alanında toplumsal farkındalığı artırmak ve bilinçli enerji tüketimiyle enerji tasarrufu sağlamak amacıyla Enerji Akademisi kuruluyor. Enerji alanında ihtisas üniversitesi olan Batman Üniversitesi koordinatörlüğünde, Siirt Üniversitesi, Şırnak Üniversitesi ve Mardin Artuklu Üniversitesi ile Dicle Kalkınma Ajansı arasında "Enerji Akademisi İş Birliği Protokolü" imzalandı.

Antalya Büyükşehir Belediyesi, GES sayısını 19’a çıkardı

Antalya Büyükşehir Belediyesi, GES sayısını 19’a çıkardı

08 Aralık 2025 11:36

Antalya Büyükşehir Belediyesi, yenilenebilir enerji kaynağı yatırımları ile enerji tasarrufunu artırıyor. Bu kapsamda Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı hizmet binası çatısına yeni GES’in kurulumu tamamlandı. Böylece, Büyükşehir Belediyesi’nin GES sayısı 19’a çıktı.

Dicle Elektrik’ten 5 bin kadın ve çocuğa enerji tasarrufu eğitimi

Dicle Elektrik’ten 5 bin kadın ve çocuğa enerji tasarrufu eğitimi

05 Kasım 2025 13:43

İnsan ve çevre odaklı sosyal sorumluluk bilinciyle hareket eden Dicle Elektrik, 2025 yılının ilk 8 ayında 5 bin kadın ve çocuğa enerji tasarrufu eğitimi verdi. Dicle Elektrik Mobil Müşteri Memnuniyeti Merkezi ekipleri “Yeteri Kadar, En Doğru Karar” platformu kapsamında kırsal bölgelerde enerji verimliliği bilinci oluşturmak için 60’tan fazla köy ve mahalleyi ziyaret etti.