Anka Haber

#enerji haftası

Konya Şeker’in Soma B santrali Eylül ayının ilk haftası icradan satılacak... Sürpriz büyük bir şirket de santrali markaja aldı

Konya Şeker’in Soma B santrali Eylül ayının ilk haftası icradan satılacak... Sürpriz büyük bir şirket de santrali markaja aldı

25 Haziran 2026 10:16

Konya Şeker’in (TORKU), Türkiye Kömür İşletmesi'ne (TKİ) olan 20 milyar TL’yi aşkın borcu nedeniyle icralık olan Soma-B Termik Santrali'nin satış takvimi netleşti. Santralin, eylül ayının ilk haftasında icra yoluyla satılması hedefleniyor. Santralle, daha önce Akçadağ ve ODAŞ’ın ilgilendiği gündeme gelmişti. Enerji Bakanlığı kaynakları, büyük bir şirketin daha santrali yakın markaja aldığını söyledi. İcra takibi kapsamında söz konusu santrale, 350 milyon dolar değer biçildi. Satıştan sağlanacak gelir, doğrudan TKİ’ye aktarılacak. TKİ’nin, bu tahsilatın ardından kalan alacağı için Konya Şeker’den yeni talepte bulunması bekleniyor.

Bakan Kurum, Londra'da İklim Eylem Haftası etkinliğine katıldı

Bakan Kurum, Londra'da İklim Eylem Haftası etkinliğine katıldı

23 Haziran 2026 17:38

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra'da düzenlenen İklim Eylem Haftası etkinliğine katıldı. Kurum, BM Genel Sekreteri Antonio Guterres'in iklim krizi, enerji dönüşümü ve iklim finansmanına ilişkin değerlendirmelerini dinlediklerini belirterek, "COP31 Başkanlığı olarak küresel iklim hedeflerinin hayata geçirilmesini hızlandıracak adımların atılmasına öncülük edeceğiz" dedi.

Bakan Kurum, İngiliz Bakan Miliband ile görüştü

Bakan Kurum, İngiliz Bakan Miliband ile görüştü

22 Haziran 2026 19:34

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Eylem Haftası kapsamında Birleşik Krallık Enerji Güvenliği ve Net Sıfır Bakanı Ed Miliband ile bir araya geldi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Daha yeşil bir Türkiye idealiyle önemli çalışmalar yürütüyoruz

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Daha yeşil bir Türkiye idealiyle önemli çalışmalar yürütüyoruz

05 Haziran 2026 17:57

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye Çevre Haftası ve 5 Haziran Dünya Çevre Günü mesajında, "Daha yeşil, daha temiz bir Türkiye idealiyle atık yönetiminden iklim dostu teknolojilere, ağaçlandırma kampanyalarından enerji kaynaklarının verimli kullanılmasına; havamızın, suyumuzun, toprağımızın kalitesinin artırılmasına kadar pek çok başlıkta çok önemli çalışmalar yürütüyoruz" ifadelerini kullandı.

Aliyev, Zengezur Koridoru'na işaret ederken; Trump "Kalıcı barışı sağladık" dedi

Aliyev, Zengezur Koridoru'na işaret ederken; Trump "Kalıcı barışı sağladık" dedi

02 Haziran 2026 09:55

Bakü Enerji Haftası'nın açılışında konuşan Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Zengezur Koridoru'nun geçen sene varılan anlaşmaya uygun olarak inşa edileceğini vurgularken; ABD Başkanı Donald Trump yolladığı mesajda, "Ermenistan ile Azerbaycan arasında kalıcı bir barış sağladık" dedi. Etkinlik kapsamında Türkiye ile Azerbaycan arasında 33 milyar metreküplük anlaşma imzalandı.

Bakan Bayraktar'dan Bakü'de enerji diplomasisi

Bakan Bayraktar'dan Bakü'de enerji diplomasisi

02 Haziran 2026 00:36

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Bakü Enerji Haftası kapsamındaki temaslarında Kazakistan, Mısır ve ABD'den yetkililerle bir araya geldi. Görüşmelerde, hidrokarbon iş birliği, yeni yatırım fırsatları, madencilik projeleri ve enerji arz güvenliği ele alındı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bakü Enerji Haftası'na mesaj gönderdi

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bakü Enerji Haftası'na mesaj gönderdi

01 Haziran 2026 13:45

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Bakü Enerji Haftası'na gönderdiği mesajda, "Türkiye-Azerbaycan ortak girişimi sonucunda Suriye'ye başlayan gaz tedarikinin bu ülkenin kalkınmasına ve bölgesel güvenliğe katkıları tartışılmazdır. Türkmen gazının Azerbaycan ve Türkiye üzerinden ihracı hususunda iş birliğimizi geliştirmek için önümüzde büyük fırsatlar bulunmaktadır" dedi.

Fethiye Belediyesi, lise öğrencilerine yönelik çevre semineri düzenledi

Fethiye Belediyesi, lise öğrencilerine yönelik çevre semineri düzenledi

08 Ocak 2026 15:01

Fethiye Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından Enerji Verimliliği Haftası dolayısıyla lise öğrencilerine yönelik bilgilendirici bir seminer düzenlendi.

Dicle Elektrik’ten yenilikçi sürdürülebilir projeler

Dicle Elektrik’ten yenilikçi sürdürülebilir projeler

08 Ocak 2026 11:50

Dicle Elektrik, Enerji Verimliliği Haftası kapsamında çocuklardan öğretmenlere, çiftçilerden gençlere uzanan çok boyutlu sosyal sorumluluk projeleriyle bir yandan enerji tasarrufu sağlarken diğer yandan da toplum bilincinin artmasına katkı sağlıyor. Şirketin dijitalleşme uygulamaları ve sürdürülebilirlik odaklı projeleri sayesinde bugüne kadar 33 milyon adet kağıt tasarrufu sağlanırken, 3 bin 800 ton karbon salınımının önüne geçildi. Bugüne kadar çocuklara özel tiyatro oyunuyla yaklaşık 12 bin öğrenciye enerji verimliliği konusunda farkındalık kazandırılırken binden fazla çiftçiye de enerji ve su tasarrufu odaklı eğitimler verildi.

Kartal’da “Enerji Verimliliği Haftası” etkinlikleri için geri sayım başladı

Kartal’da “Enerji Verimliliği Haftası” etkinlikleri için geri sayım başladı

29 Aralık 2025 17:16

Kartal Belediyesi ve Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Enerji Komisyonu iş birliğiyle, Enerji Verimliliği Haftası dolayısıyla ilçede bir dizi etkinlik düzenlenecek. Enerji kaynaklarının verimli kullanımına dikkati çekmek amacıyla yapılacak etkinlikler, 8-9 Ocak 2026’da Kartal Mühendislik ve Teknoloji Merkezi Makina Hangar’da gerçekleştirilecek.

TBB, Avrupa Bölgeler ve Şehirler Haftası kapsamında Brüksel'de “Yeşil Sinerji” oturumu düzenledi

TBB, Avrupa Bölgeler ve Şehirler Haftası kapsamında Brüksel'de “Yeşil Sinerji” oturumu düzenledi

16 Ekim 2025 15:32

Türkiye Belediyeler Birliği (TBB), “Yarının Şehirlerini İnşa Etmek” temasıyla Brüksel’de düzenlenen Avrupa Bölgeler ve Şehirler Haftası (EURegions Week) kapsamında “Yeşil Sinerji: Atık Yönetimi ile Yenilenebilir Enerji Arasında Bağ Kurmak” başlıklı bir oturum düzenledi.

Karşıyaka’da Avrupa Hareketlilik Haftası etkinliklerle tamamlandı

Karşıyaka’da Avrupa Hareketlilik Haftası etkinliklerle tamamlandı

24 Eylül 2025 13:57

Karşıyaka Belediyesi, Avrupa Hareketlilik Haftası’nı birbirinden renkli sportif ve kültürel etkinliklerle kutladı. Yoğun katılımla gerçekleşen buluşmalarla kentte sağlıklı ve sürdürülebilir yaşam için farkındalık yaratıldı. Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, “Avrupa Hareketlilik Haftası ile Karşıyaka’da sağlıklı ve sürdürülebilir bir gelecek için kentimizin enerjisini ortaya koyduk. Bu enerjiyi yılın her gününe yaymak için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.

Beylikdüzü Belediyesi’nden Çevre Haftası’na özel “Doğaya Dönüşüm Festivali”

Beylikdüzü Belediyesi’nden Çevre Haftası’na özel “Doğaya Dönüşüm Festivali”

31 Mayıs 2025 14:09

Beylikdüzü Belediyesi, Çevre Haftası’nda geri dönüşüm, yenilenebilir enerji ve sürdürülebilir yaşam temalarıyla “Doğaya Dönüşüm Festivali” düzenledi.

Kartal'da 'Enerji Verimliliği Haftası' etkinlikleri Makina Hangar’da başladı

Kartal'da 'Enerji Verimliliği Haftası' etkinlikleri Makina Hangar’da başladı

09 Ocak 2025 10:05

Kartal Belediyesi'nin TMMOB Makine Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi iş birliğiyle enerji verimliliği konusunda farkındalık yaratmak amacıyla düzenlediği 'Enerji Verimliliği Haftası' etkinlikleri, Kartal Bilim Mühendislik ve Teknoloji Merkezi Makina Hangar’da başladı. Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, "Birlikte hareket ettiğimizde, sadece enerjiyi değil, aynı zamanda çevremizi, ekonomimizi ve geleceğimizi de korumuş olacağız" dedi.

Eksim Enerji CEO’su Arkın Akbay: “Enerji israfına karşı ‘Yeteri kadar en doğru karar’ diyoruz”

Eksim Enerji CEO’su Arkın Akbay: “Enerji israfına karşı ‘Yeteri kadar en doğru karar’ diyoruz”

08 Ocak 2025 15:08

Eksim Enerji CEO’su Arkın Akbay, Enerji Verimliliği Haftası dolayısıyla yaptığı açıklamada, israfın önlenmesine yönelik farkındalık faaliyetleri yürüttüklerini belirterek, “Çatısı altında yer aldığımız Eksim Holding’in sosyal sorumluluk hareketi ‘Yeteri Kadar En Doğru Karar’ın taşıdığı israf karşıtı vizyonu yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. Projelerimiz kapsamında santrallerimizin olduğu bölgelerde 3 bin çocuğa ulaşarak 120 öğretmene sürdürülebilirlik konulu eğitmen eğitimleri vereceğiz” ifadelerini kullandı.