Türk Böbrek Vakfı böbrek sağlığı ve su kaynaklarının korunmasına dikkat çekti
11 Mart 2026 14:55
Türk Böbrek Vakfı (TBV), Dünya Böbrek Günü kapsamında Kadıköy İskele Meydanı’nda düzenlediği etkinlikle böbrek sağlığı ve su kaynaklarının korunmasına dikkat çekti. Tüm dünyada 21 yıldır kutlanan Dünya Böbrek Günü, bu yıl “Böbreğini Korurken Dünyayı Koru” temasıyla gerçekleştirildi. Etkinlikte, bin 800 pet şişe kullanılarak hazırlanan yaklaşık 2,5 metre yüksekliğindeki böbrek maketi de sergilendi. Etkinlikte konuşan TBV Başkanı Timur Erk, Türkiye'de 72 bin diyaliz hastası bulunduğunu belirterek, hemodiyaliz tedavisinin ise su tüketimi açısından önemli bir boyutu olduğuna işaret etti, “Bir hastanın dört saatlik tek bir hemodiyaliz seansında en az 200 litre şebeke suyu kullanılıyor. Türkiye genelinde yılda yaklaşık 2–2,5 milyon ton su bu tedavi sürecinde kullanıldıktan sonra atığa dönüşüyor.” dedi.