Anka Haber

#DİŞHEK-SEN

DİŞHEK-SEN: "Asistan diş hekimlerinin taban ek ödeme hesaplamaları yeniden gözden geçirilmelidir"

DİŞHEK-SEN: "Asistan diş hekimlerinin taban ek ödeme hesaplamaları yeniden gözden geçirilmelidir"

21 Mayıs 2026 17:17

DİŞHEK-SEN, Sayıştay denetimi sonrası Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde asistan diş hekimleri ve öğretim görevlilerine yönelik taban ek ödeme kesintileri ile geriye dönük borç çıkarılmasına tepki göstererek, "Hafta sonu günlerinin çalışılmayan gün kapsamında değerlendirilmesine son verilmelidir. Asistan diş hekimlerinin taban ek ödeme hesaplamaları yeniden gözden geçirilmelidir" açıklamasını yaptı.

DİŞHEK-SEN'den Sağlık Bakanı Memişoğlu'na ziyaret

DİŞHEK-SEN'den Sağlık Bakanı Memişoğlu'na ziyaret

23 Nisan 2026 11:35

Diş Hekimliği Sendikası (DİŞHEK-SEN) Yönetim Kurulu, Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu’nu ziyaret etti. Görüşmede, ağız ve diş sağlığı merkezleri (ADSM) ile ağız ve diş sağlığı hastanelerinde (ADSH) dağıtım oranlarının artırılması, ek ödeme katsayılarının yükseltilmesi ve MHRS ile çalışma koşullarına dair düzenleme yapılması, diş hekimleri arasındaki gelir farkının azaltılması, çalışma koşullarının iyileştirilmesi, kontenjanların düşürülmesi ve yeni istihdam açılması talepleri dile getirildi.

Dişhek-Sen Genel Başkanı Banu Yıldırım: Diş hekimleri teşvik ek ödemeleri konusunda büyük bir adaletsizlikle karşı karşıya bırakıldı

Dişhek-Sen Genel Başkanı Banu Yıldırım: Diş hekimleri teşvik ek ödemeleri konusunda büyük bir adaletsizlikle karşı karşıya bırakıldı

21 Ocak 2026 17:17

Diş Hekimliği Sendikası (Dişhek-Sen) Genel Başkanı Banu Yıldırım, devlet hastanelerinde çalışan diş hekimlerinin, 8. Toplu Sözleşme ile daha önce sahip oldukları teşvik ek ödeme hakkını kaybederek ciddi bir gelir adaletsizliğiyle karşı karşıya kaldığını bildirdi. Düşük puanlama ve katsayılar nedeniyle emeklerinin gelirlerine adil biçimde yansımadığını, bunun da mağduriyeti derinleştirdiğini vurgulayan Yıldırım, sorunun çözümü için ek protokol yapılması gerektiğini aktardı. Yetkili sendikaların sessiz kalmasının eleştiren Yıldırım, hukuki yolları kullacaklarını duyurdu.

DİŞHEK-SEN Genel Başkanı Banu Yıldırım: Uzman diş hekimleri ile uzman tıp hekimleri arasındaki ücret eşitsizliğini yargıya taşıdık

DİŞHEK-SEN Genel Başkanı Banu Yıldırım: Uzman diş hekimleri ile uzman tıp hekimleri arasındaki ücret eşitsizliğini yargıya taşıdık

23 Aralık 2025 14:05

Diş Hekimliği Sendikası (DİŞHEK-SEN) Genel Başkanı Banu Yıldırım, uzman diş hekimleri ile uzman tıp hekimleri arasında uzun süredir devam eden haksız ücret farklarına karşı Danıştay’da dava açtıklarını belirterek "Aynı kadro unvanına sahip personel arasında mali ayrım yapılamaz. Kadro unvanına bağlı haklar ancak kanunla ve nesnel gerekçelerle farklılaştırılabilir. Görev, yetki, sorumluluk ve risk açısından hiçbir objektif fark yokken yapılan bu seçmeci düzenlemeler, Anayasa’nın eşitlik ilkesini, Danıştay içtihatlarını ve Anayasa Mahkemesi kararlarını açıkça ihlal etmektedir" dedi.

DİŞHEK-SEN, pratisyen hekim–diş hekimi arasındaki ücret farkını yargıya taşıdı

DİŞHEK-SEN, pratisyen hekim–diş hekimi arasındaki ücret farkını yargıya taşıdı

09 Aralık 2025 15:25

Diş Hekimliği ve Diğer Sağlık Çalışanları Sendikası (DİŞHEK-SEN) Genel Başkanı Banu Yıldırım, diş hekimleri ile pratisyen hekimler arasında 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’na rağmen devam eden haksız ücret farklılıklarının giderilmesi için yargı yoluna başvurduklarını belirterek, "Devlet bir kalemde bizi 'eşit hekim' sayarken, diğer kalemde daha düşük katsayı ile değerlendiremez. Bu çelişki hukuka ve Anayasa’nın eşitlik ilkesine aykırıdır" dedi.

DİŞHEK-SEN: Diş Hekimliği Günü’nü Yargı süreçleriyle karşılıyoruz

DİŞHEK-SEN: Diş Hekimliği Günü’nü Yargı süreçleriyle karşılıyoruz

20 Kasım 2025 18:21

DİŞHEK-SEN Genel Başkanı Banu Yıldırım, Sıhhiye Adliyesi önünde yaptığı açıklamada, kamu diş hekimlerinin mali ve özlük hakları ile çalışma koşullarının iyileştirilmesi için Türkiye’de bugüne kadar yürütülmüş en kapsamlı hukuki mücadelenin başlatıldığını duyurarak, “Mesleğimizin itibarını ve haklarımızı güçlendirmeyi amaçlayan bir dönemi başlattık” dedi.

Diş Hekimleri ve Diğer Sağlık Çalışanları Sendikası ilk genel kurulunu tamamladı, Genel Başkanlığa seçilen Banu Yıldırım: "Kamu diş hekimliğinde gerçek ve kalıcı bir değişim yaratmak istiyoruz"

Diş Hekimleri ve Diğer Sağlık Çalışanları Sendikası ilk genel kurulunu tamamladı, Genel Başkanlığa seçilen Banu Yıldırım: "Kamu diş hekimliğinde gerçek ve kalıcı bir değişim yaratmak istiyoruz"

07 Eylül 2025 18:01

Diş Hekimleri ve Diğer Sağlık Çalışanları Sendikasının (Dişhek-Sen) 1. Olağan Genel Kurulu yapıldı. Sendikanın Genel Başkanlığına Banu Yıldırım seçildi.