Anka Haber

#Botanik Park

Giresun Botanik Park'ta "Ayışığı Pazarı" ve GİFOD fotoğraf sergisi açıldı

Giresun Botanik Park'ta "Ayışığı Pazarı" ve GİFOD fotoğraf sergisi açıldı

25 Temmuz 2025 10:14

Giresun Belediyesi tarafından düzenlenen Temmuz Festivali kapsamında Botanik Park, renkli organizasyonlara ev sahipliği yapıyor. Düzenlenen etkinlikle birlikte "Ayışığı Pazarı" ve Giresun Fotoğraf Sanatı Derneği (GİFOD) tarafından hazırlanan fotoğraf sergisi, ziyaretçilerle buluştu.

ANKARA'DA ANNELERLE ÇOCUKLARININ "CHALLANGE" KOŞUSU

ANKARA'DA ANNELERLE ÇOCUKLARININ "CHALLANGE" KOŞUSU

12 Mayıs 2024 12:34

Anneler Günü kapsamında Ankara'da düzenlenen "Atakule Challenge" koşusu Botanik Park'ta gerçekleşti. "Spor ve eğlence" çerçevesinde gerçekleşen etkinliğe çocuklar ve aileleri katıldı. ANKA Haber Ajansı'na konuşan katılımcılar, etkinlikten çok memnun olduklarını söyledi.

İZMİR TORBALI'DA CUMHURİYET'İN 100. YILI İÇİN 'ZÜBEYDE HANIM BOTANİK PARKI' AÇILDI

İZMİR TORBALI'DA CUMHURİYET'İN 100. YILI İÇİN 'ZÜBEYDE HANIM BOTANİK PARKI' AÇILDI

28 Ekim 2023 17:26

Cumhuriyet’in ilanının 100.yılı anısına ilçeye kalıcı bir eser bırakmak isteyen Torbalı Belediyesi, yalnızca 7 günde 2100 metrekarelik alana botanik park kazandırdı. Parka '100. Yıl Zübeyde Hanım Botanik Parkı' adı verildi.

KUŞADASI'NDA DOĞAL BOTANİK PARK ZİYARETÇİLERİNİ BEKLİYOR

KUŞADASI'NDA DOĞAL BOTANİK PARK ZİYARETÇİLERİNİ BEKLİYOR

29 Eylül 2023 11:55

Kuşadası Belediyesi, endemik bitki ve nesli tükenmekte olan canlı türlerine ev sahipliği yapan Doğal Botanik Park’ı koruma altına almak ve turizme kazandırmak amacıyla başlattığı çalışmaları tamamladı. Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekiplerinin son olarak çevresine bilgilendirici tabelalar yerleştirdiği botanik park, mavi ve yeşilin bir arada olduğu eşsiz manzarasıyla ziyaretçilerini bekliyor.

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI GÜNEL: SALDIRILAR, HİZMET DÜŞMANLIĞIDIR

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI GÜNEL: SALDIRILAR, HİZMET DÜŞMANLIĞIDIR

09 Ağustos 2023 15:37

Kuşadası Belediyesi tarafından Doğal Botanik Park’ın bulunduğu alana yapılan seyir terasları, kimliği belirsiz kişi veya kişilerce tahrip edildi. Belediye Başkanı Ömer Günel, “Kamunun kaynaklarını kullanarak kent turizminin gelişmesi için yaptığımız yatırımlara yönelik yapılan saldırılar açıkça hizmet düşmanlığıdır” dedi.

KUŞADASI BELEDİYESİ’NDEN DOĞAL BOTANİK PARK’A KORUMA ÇEMBERİ

KUŞADASI BELEDİYESİ’NDEN DOĞAL BOTANİK PARK’A KORUMA ÇEMBERİ

24 Şubat 2023 12:51

Kuşadası Belediyesi, endemik bitki ve nesli tükenmekte olan canlı türlerine ev sahipliği yapan Doğal Botanik Park’ı daha korunaklı bir hale getirmek ve turizme kazandırmak amacıyla harekete geçti. Bu kapsamda Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri tarafından başlatılan çalışmayla, Botanik Park’ın çevresi yaklaşık 400 metre uzunluğunda çitle çevrildi. Ziyaretçilerin parkın manzarasını izleyebilmesi için de çeşitli noktalara seyir terasları yapılacak.

ORDU BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ'NE, 15 MİLYON TL HARCAYIP VAZGEÇTİĞİ BOTANİK PARK TEPKİSİ: "PARAMIZLA BİZE EZİYET ÇEKTİRİLİYOR, HALKIN PARASI ÇARÇUR EDİLİYOR"

ORDU BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ'NE, 15 MİLYON TL HARCAYIP VAZGEÇTİĞİ BOTANİK PARK TEPKİSİ: "PARAMIZLA BİZE EZİYET ÇEKTİRİLİYOR, HALKIN PARASI ÇARÇUR EDİLİYOR"

13 Haziran 2022 14:55

Ordu'da AKP'li Büyükşehir Belediyesi’nin, 2016 yılında 15 milyon TL'ye mal ettiği Botanik Park bugün bakımsız vaziyette ve çöplüğe dönmüş durumda. "Şehir hastanesi" yapılacağı gerekçesiyle yıkılan, fakat hastane yapılmasından da vazgeçilen alanda hayvanlar otlarken, yurttaşlar fındık kurutuyor. Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) Başkanı Ertuğrul Gazi Gönül, "Burası bir enkaz halinde şu anda. Ne olacağını da kimse resmi olarak söylemiyor" dedi. ORÇEV Yönetim Kurulu Üyesi Coşkun Özbucak ise alanın "millet bahçesi" olması için yaptıkları çağrıyı yinelerken, "Bu yıkılan yerin, harcanan masrafın hesabı da bir gün sorulacak elbet” diye konuştu.

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI GÜNEL, DOĞAL BOTANİK PARK İÇİN HAREKETE GEÇİYOR

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI GÜNEL, DOĞAL BOTANİK PARK İÇİN HAREKETE GEÇİYOR

25 Nisan 2022 15:55

Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel, kentin oteller bölgesinde bulunan Doğal Botanik Park’a yaptığı inceleme gezisinde, ev sahipliği yaptığı zengin biyolojik çeşitlilik ile önemli habitat alanlarından olan bölgenin özel koruma statüsüne alınması için harekete geçeceklerini söyledi.

BAŞKAN SOYER LALE PARKI’NIN AÇILIŞINI YAPTI

BAŞKAN SOYER LALE PARKI’NIN AÇILIŞINI YAPTI

16 Nisan 2022 11:32

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Lale Mahallesi’nde uzun süredir atıl halde olan ve yenilenerek hizmete sunulan Lale Parkı’nın açılışını yaptı. Başkan Soyer, parkın yoğun ve zorlu bir çalışmanın ürünü olduğunu belirterek, bu alanın 2026’da Uluslararası Bahçe Bitkileri EXPO’suna (Botanik EXPO) ev sahipliği yapacağını da söyledi. Yenilenen parkta CHP İzmir İl Başkanlığı tarafından da iftar verildi.

DP'Lİ ENGİNYURT'TAN, ERDOĞAN'A 'BOTANİK PARK' ÇAĞRISI: "20 MİLYONUN HESABINI SORUN, SORMUYORSANIZ SİZ DE SORUMLUSUNUZ"

DP'Lİ ENGİNYURT'TAN, ERDOĞAN'A 'BOTANİK PARK' ÇAĞRISI: "20 MİLYONUN HESABINI SORUN, SORMUYORSANIZ SİZ DE SORUMLUSUNUZ"

11 Eylül 2021 18:10

Ordu Büyükşehir Belediyesi’nin, 20 milyon TL'ye mal ettiği 116 dönümlük Botanik Park'ı “şehir hastanesi yapılacağı” gerekçesiyle yıkmasının üzerinden 5 yıl geçti. Atıl kalan park, hayvanların otlama, üreticilerin fındık kurutma alanına döndü. Bu duruma tepki gösteren Demokrat Parti (DP) Ordu Milletvekili Cemal Enginyurt, “20 milyon TL çöpe gitti. Bu milletin 20 milyonu heba oldu. Bunun hesabını kim verecek, kul hakkını kim ödeyecek" diye sordu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a seslenen Enginyurt, "Bu 20 milyonun hesabını sorun. Hesabını sormuyorsanız siz de bunda sorumlusunuz" diye konuştu.

ORDU'DA 15 MİLYON TL'YE MÂL OLAN BOTANİK PARK, OTLAK OLDU: "MİLLET BAHÇESİ DİYE ÖVÜNÜYORLAR, İŞTE SİZE ALAN"

ORDU'DA 15 MİLYON TL'YE MÂL OLAN BOTANİK PARK, OTLAK OLDU: "MİLLET BAHÇESİ DİYE ÖVÜNÜYORLAR, İŞTE SİZE ALAN"

04 Haziran 2021 13:48

Ordu'da AKP'li belediyenin, 2016 yılında 15 milyon TL'ye mal ettiği 116 dönümlük Botanik Parkı’nı “şehir hastanesi yapılacağı” gerekçesiyle yıkmasının üzerinden 5 yıl geçti. Ordulu doğaseverler, 5 Haziran Dünya Çevre Günü’nde, parklarının harabeye dönmesine tepki gösterdi. Hayvanların otlama alanı haline dönüşen bölgenin yeniden düzenlenerek halkın kullanımına açılabileceğini söyleyen Ordulular, "Burası rant, birilerine peşkeş çekme anlamında düşünülmemeli. Ordu'nun yeşil, nefes alınabilecek bir alana gereksinimi var. Burası, millet bahçesi diye övünüyorlar, işte size alan. Bir yer aramaya gerek yok" dediler.

YENİLENEN BOTANİK PARK’TA BAŞKENTLİLERE 3 BOYUTLU GRAFİTİ SÜRPRİZİ

YENİLENEN BOTANİK PARK’TA BAŞKENTLİLERE 3 BOYUTLU GRAFİTİ SÜRPRİZİ

31 Ocak 2021 12:58

Ankara Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı, Ankara’nın simgesi haline gelen Botanik Park’ta yenileme çalışmaları yaparken park, grafiti sanatçısı Atione’nin 3 boyutlu sualtı çalışmasıyla renklendirildi.

15 MİLYON TL'LİK ORDU BOTANİK PARKI'NIN HAYVANLARIN OTLADIĞI ALAN HALİNE DÖNÜŞMESİNE TEPKİLER SÜRÜYOR

15 MİLYON TL'LİK ORDU BOTANİK PARKI'NIN HAYVANLARIN OTLADIĞI ALAN HALİNE DÖNÜŞMESİNE TEPKİLER SÜRÜYOR

29 Aralık 2020 10:03

Ordu'nun Altınordu ilçesi Eskipazar mevkiinde 2016 yılında AKP'li belediyenin 15 milyon liraya mal ettiği ve 1 yıl sonra 'şehir hastanesi kurulacak' denilerek yıkılan 116 dönümlük Botanik Park, inek ve koyunların otlak alanı haline dönüştü. CHP Ordu Milletvekili Mustafa Adıgüzel ve Demokrat Parti Ordu Milletvekili Cemal Enginyurt'un yanı sıra çevre örgütleri, 3 yıldır atıl bırakılan parka harcanan 15 milyonun 'çöpe gittiğini' belirterek sordular: "Bu alan ne olacak?"

ORDU'DA 15 MİLYON TL'YE İNŞA EDİLEN BOTANİK PARK, 'ŞEHİR HASTANESİ YAPILACAK' DİYE YIKILDI: 3 YILDIR ARAZİDE HAYVANLAR OTLUYOR

ORDU'DA 15 MİLYON TL'YE İNŞA EDİLEN BOTANİK PARK, 'ŞEHİR HASTANESİ YAPILACAK' DİYE YIKILDI: 3 YILDIR ARAZİDE HAYVANLAR OTLUYOR

22 Aralık 2020 11:51

Ordu'da AKP'li belediye, 2016 yılında 15 milyon TL'ye mal ettiği 116 dönümlük Botanik Parkı, 'şehir hastanesi yapılacak' diyerek yıktı. Şehir hastanesi Ordu Üniversitesi tarafından tahsis edilen arazi üzerine yapılması planlanırken Ordulular, 15 milyon TL'nin çöpe gittiğini, kamunun zarara uğratıldığını söyleyerek tepki gösteriyorlar. 3 yıldır kullanılmayan arazide ise hayvanlar otluyor.