
6 Şubat depremlerinin üçüncü yılında Eskişehir'den tepki: Binlerce aile konteynerlerde, kışın soğukla yazın susuzlukla mücadele ediyor
07 Şubat 2026 10:25
6 Şubat depremlerinin üçüncü yılı nedeniyle Eskişehir Köprübaşı’nda bir araya gelen vatandaşlar Yediler Parkı’na yürüdü. Emek Partisi (EMEP) Eskişehir İl Başkanı Ceren Kökoğlu, "Cumhurbaşkanı ziyareti için şehirde 1 haftada bir çok inşaatı bitirebiliyordunuz da 3 yıldır depremzedelerin hala konteyner kentlerde yaşamasını nasıl açıklıyorsunuz? Hatay’da, Maraş’ta eğitim, sağlık hizmetlerine ulaşım ve beslenme hakkına erişim hala yetersizdir. İşsizlik ve yoksulluğa terk edilen halk yaşam mücadelesi vermektedir. İktidar bu rezilliğini; tamamlanmamış binalara giydirilen 'sahte fotoğraflarla' gizleyip 'asrın felaketi'ni 'asrın projesi' diyerek gizlemeye çalışsa da, bizler unutmuyoruz, susmuyoruz, hesap soruyoruz." dedi.




