Anka Haber

#çilek üreticileri

İBB Başkanvekili Nuri Aslan, Çatalca'da çilek üreticileriyle buluştu

İBB Başkanvekili Nuri Aslan, Çatalca'da çilek üreticileriyle buluştu

22 Haziran 2026 14:34

İBB Başkanvekili Nuri Aslan, Çatalca’da çiçek üreticileriyle biraraya geldi. İstanbul'a hizmeti ibadet saydıklarını belirten Aslan, "‘İstanbul'da tarım olur mu?’ dediler, inatla mücadele ettik. İnatla yazlık ve kışlık fide desteği veriyoruz. Verdiğimiz destek 83 milyon adede geldi. Biz mazot desteği veriyoruz, silaj desteği veriyoruz, küçükbaş hayvan ve büyükbaş hayvana yem desteği veriyoruz. Burada yapmak istediğimiz şey şu: Bu parayı nereden alıyoruz? Milletin ödediği vergiden bize düşen payı alıyoruz, tekrar milletin ayakta kalması için ve bu ülke için üretebilmesi için o millete harcıyoruz“ dedi.

Manisa Büyükşehir Belediyesi'nden çilek üreticilerine malç naylonu desteği

Manisa Büyükşehir Belediyesi'nden çilek üreticilerine malç naylonu desteği

21 Haziran 2026 16:19

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli ve Köprübaşı ilçelerindeki çilek üreticilerinin girdi maliyetlerini azaltmak amacıyla yüzde 75 hibeli malç naylonu desteği sağladı.

Aydın’da kayısı hasadı başladı… Üretici de işçi de dertli

Aydın’da kayısı hasadı başladı… Üretici de işçi de dertli

19 Haziran 2026 11:38

Ege Bölgesi'nin önemli tarım merkezlerinden Aydın'ın Sultanhisar ilçesine bağlı Atça Mahallesi'nde kayısı hasadı başladı. Çilek, şeftali, portakal, kayısı ve çeşitli narenciye ürünlerinin yetiştirildiği bölgede üretim devam ederken, hem tarım işçileri hem de üreticiler ekonomik koşullar nedeniyle zor günler geçirdiklerini ifade etti.

CHP’li Gürer: "Çiftçi, bankalara ve finans kuruluşlarına 1 trilyon 400 milyar lira borçlu"

CHP’li Gürer: "Çiftçi, bankalara ve finans kuruluşlarına 1 trilyon 400 milyar lira borçlu"

19 Nisan 2026 10:00

CHP Niğde Milletvekili ve TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, Niğde’nin Altunhisar ilçesinde çilek üreticileriyle bir araya geldi. Artan girdi maliyetleri, işçilik giderleri ve zirai don tehlikesi nedeniyle üreticilerin zor günler geçirdiğini belirten Gürer, "Çiftçi bankalara ve finans kuruluşlarına 1 trilyon 400 milyar lira borçlu. Piyasa borçlarıyla bu rakam 1 trilyon 500 milyarı buluyor. Çiftçi borçla üretim yapıyor. Bankalar adeta ortağı gibi. Üretip satar, borcunu öderse mutlu. Kazanmak değil, ayakta kalmaya çalışıyor. Haciz gelirse traktör de tarlada giderse ortada kalır. İktidar sürecin seyircisi, tarım kesimine yeterli desteği vermiyor" dedi.

Adana Büyükşehir Belediyesi'nden Tufanbeylili üreticiye çilek ve nohut tohumu desteği

Adana Büyükşehir Belediyesi'nden Tufanbeylili üreticiye çilek ve nohut tohumu desteği

18 Nisan 2026 12:05

Adana Büyükşehir Belediyesi, üreticiyi desteklemeye yönelik kırsal kalkınma çalışmaları kapsamında Tufanbeyli ilçesinde 70 bin çilek fidesi ve 20 ton nohut tohumu dağıttı. Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Güngör Geçer, "Belediyeler ne kadar güçlü olursa halka hizmeti o kadar çok olur" dedi.

Adana Büyükşehir Belediyesi, Pozantı Kamışlı'da 900 bin çilek fidesi daha dağıttı

Adana Büyükşehir Belediyesi, Pozantı Kamışlı'da 900 bin çilek fidesi daha dağıttı

16 Nisan 2026 10:39

Adana Büyükşehir Belediyesi, kentte üretimi ve üreticiyi güçlendirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda Pozantı Kamışlı’da düzenlenen törende üreticilere 900 bin çilek fidesi dağıtıldı. Böylece daha önceki desteklerle birlikte çiftçiye toplam 4 milyon çilek fidesi desteği sağlanmış oldu.

Aydın'da çilek üreticisi ve işçisi ortak dertte: "Üreten de kazanamıyor, emekçi de"

Aydın'da çilek üreticisi ve işçisi ortak dertte: "Üreten de kazanamıyor, emekçi de"

26 Mart 2026 12:13

Aydın’da Atça, Sultanhisar, Köşk ve İncirliova bölgelerinde 15 bin dekar alanda yapılan çilek üretiminde artan maliyetler nedeniyle üretici ve işçiler bu yıl kazanç sağlayamadıklarını belirtti. Üreticiler, kilosu 50-60 liraya mal olan çileğin toptan olarak da bu fiyatlara satıldığını, bu nedenle kâr edemediklerini ifade ederken; günlük bin lira yevmiye alan işçiler ise yüksek yaşam maliyetleri karşısında geçinemediklerini dile getirdi. Hem üretici hem de işçiler aracılar nedeniyle kazancın kendilerine yansımadığını vurgulayarak çözüm çağrısında bulundu.

Bursa Büyükşehir Belediyesi'nden çiftçiye 1 milyon 222 bin adet çilek fidesi

Bursa Büyükşehir Belediyesi'nden çiftçiye 1 milyon 222 bin adet çilek fidesi

10 Nisan 2025 13:01

Bursa Büyükşehir Belediyesi, kentteki çilek üretiminin daha verimli hale getirilmesi amacıyla 147 üreticiye yüzde 60 hibeli 1 milyon 222 bin 500 adet çilek fidesi dağıttı. Çiftçinin yüzü güldüğünde Bursa’nın da yüzünün güleceğini söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, "Çiftçimizin her zaman destekçisi olmaya devam edeceğiz" dedi.

ADANA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ'NDEN ÇİFTÇİYE DESTEK

ADANA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ'NDEN ÇİFTÇİYE DESTEK

30 Temmuz 2023 13:08

Adana Büyükşehir Belediyesi, çilek fidesinden harnup fidanına, güneş panelinden hayvan ilacı ve aşısına kadar geniş yelpazede verdiği destekleri merkez ve kırsal ilçelerdeki üreticilere ulaştırdı.

MUĞLA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN DESTEKLERİYLE KÖYCEĞİZ’İN YAYLALARINDA ÇİLEK ÜRETİLİYOR

MUĞLA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN DESTEKLERİYLE KÖYCEĞİZ’İN YAYLALARINDA ÇİLEK ÜRETİLİYOR

07 Temmuz 2023 14:15

Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin destekleriyle zincir marketlerde çilek satışına başlayan üreticiler, Köyceğiz’in yaylalarında yetişen ürünleri vatandaşla buluşturmanın mutluluğunu yaşıyor.

BURSA’DA ÇİLEK ÜRETİCİSİ İSYAN ETTİ: "GEÇEN SENE 16 LİRADAN SATILAN DAĞ ÇİLEĞİ BU SENE 7 LİRAYA DÜŞTÜ"

BURSA’DA ÇİLEK ÜRETİCİSİ İSYAN ETTİ: "GEÇEN SENE 16 LİRADAN SATILAN DAĞ ÇİLEĞİ BU SENE 7 LİRAYA DÜŞTÜ"

20 Haziran 2023 17:18

Geçen sene tarladan 16 liraya dağ çileğini satabilen üreticiler fiyatların bu sene 7 liraya inmesine tepki gösterdi. Çilek fiyatlarına tepki gösteren üretici, "Milletin kolu kanadı kırıldı çünkü bu çileğin fiyatı geçen sene 15 liradan başladı, 16 liradan bitti. Bu sene köylünün umudu 17-20 lira gibi düşünüyordu. Öyle bir şey olursa da rahatlayacaktı ama hal böyle olunca vatandaşımız tarlaya gidip çilek toplamakla uğraşmayacak, tarlasındaki çileği zayi edecek" dedi.

TEKİRDAĞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN ÜRETİCİLERE ÇİLEK FİDESİ DESTEĞİ

TEKİRDAĞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN ÜRETİCİLERE ÇİLEK FİDESİ DESTEĞİ

28 Nisan 2023 16:28

Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, Malkara’nın Ahievren Mahallesi’nde düzenlenen programda üreticilere çilek fidesi dağıttı.

ÖDEMİŞ BELEDİYESİ'NDEN ÇİLEK VE BARBUNYA FESTİVALİ

ÖDEMİŞ BELEDİYESİ'NDEN ÇİLEK VE BARBUNYA FESTİVALİ

15 Ağustos 2022 11:01

Ödemiş’in Aydın Dağları Bıçakçı Ovacık Yaylası’nda ilk kez Çilek ve Barbunya Festivali gerçekleşti. Festivalde konuşan Ödemiş Belediye Başkanı Mehmet Eriş, ilçenin ürünlerini tanıtmaya ve üreticiyi desteklemeye devam edeceklerini vurguladı.

İMAMOĞLU: İSTANBUL VE TÜRKİYE, ZENGİNLİĞİ HAK EDİYOR; YOKSULLUĞU DEĞİL

İMAMOĞLU: İSTANBUL VE TÜRKİYE, ZENGİNLİĞİ HAK EDİYOR; YOKSULLUĞU DEĞİL

02 Temmuz 2022 15:44

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) İstanbullu üreticilere ücretsiz dağıttığı fideler, meyve ve sebzelerini bu yıl da vermeye başladı. Köylülerle birlikte çilek, domates, salatalık, biber ve fasulye hasadı yapan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Bu ülke, gerçekten zenginliği hak ediyor. İstanbul, dünyanın göz bebeği. Hele hele İstanbul, en zenginliği hak ediyor. Yoksulluk sınırının konuşulduğu, açlığı konuştuğumuz bir ortamı asla ve asla hak etmiyor” dedi.

BURAK ERBAY: ÇİLEK ÜRETİMİNDE 5. SIRADA OLMAMIZA RAĞMEN İHRACATINDA 12. SIRADAYIZ

BURAK ERBAY: ÇİLEK ÜRETİMİNDE 5. SIRADA OLMAMIZA RAĞMEN İHRACATINDA 12. SIRADAYIZ

23 Mayıs 2022 14:14

CHP Muğla Milletvekili Burak Erbay, Muğlalı çilek üreticilerini ziyaret etti. Erbay, “Ülkemizde üretilen çileğin sadece yaklaşık yüzde 11’i ihraç edilmektedir. Çilek üretiminde 5. sırada olmamıza rağmen çilek ihracatında dünyada 12. sıradayız… Son beş yılda çilek ihracatımız yaklaşık bir buçuk kat artmıştır. Ancak buna rağmen dünya ile rekabet edebilecek düzeyde değiliz” dedi.