ÇERKES SÜRGÜNÜ’NDE YAŞAMINI YİTİRENLER ANKARA’DA ANILDI... KAFFED BAŞKANI DİNÇER: “ARTIK 21 MAYISLARI BİR YAS GÜNÜ OLMAKTAN ÇIKARMA VAKTİNİN GELDİĞİNE İNANIYORUZ”
21 Mayıs 2023 20:53
Çerkes Sürgünü’nde yaşamını yitirenler Ankara’da anıldı. Kafkas Dernekleri Federasyonu (KAFFED) Başkanı Ümit Dinçer, "Yıllarca sürüldüğümüzü, soykırıma uğradığımızı söylemekten adeta kaçındık toplum olarak. 21 Mayıslar, anma ve yas günlerimiz oldu bir dönem. Artık 21 Mayısları bir yas günü olmaktan çıkarma vaktinin geldiğine inanıyoruz. Artık 21 Mayısların üzerinden bakabilmek ve bir gelecek tasavvuru yapabilmek, bizim çıkış noktamız olmalıdır. Bu sebeple 21 Mayıs, salt bir yas ve anma günü değildir. 21 Mayıs, mücadele kararlılığının, güç birliğinin, dirilişin, direnişin, hak aramanın ve 'Biz kırılmadık, buradayız ve bir gün geri döneceğiz' demenin günüdür artık" dedi.